در سال رونق تولید صورت گرفت؛

اشتغالزایی روزانه هزار نفر با برداشت خرما در میرجاوه

6 مهر 1398 ساعت 9:07

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه گفت:یک هزار نفر روزانه درکار برداشت وبسته بندی خرمادر شهرستان میرجاوه مشغول به کار هستند.


به گزارش پهره،به نقل ازعصرهامون محسن کهرازهی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: سطح زیر کشت محصولات باغی شهرستان میرجاوه بالغ بر  سه هزار و 10 هکتار است که دو هزار و 174 هکتار آن حدود 72 درصد زیر کشت انواع خرما است.
وی با بیان اینکه از میزان سطح زیر کشت خرما هزار و 200 هکتار بارور و 974 هکتار ان غیربارور می باشد، ادامه داد: ارقام تجاری و عمده خرمای شهرستان  ربی و مضافتی است که از این سطح انتظار می رود بیش از هفت هزار تن خرما برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی میرجاوه بیان کرد: برداشت خرمای شهرستان از اوایل شهریور تا نیمه آبان ماه ادامه داشته به گونه ای که در سال رونق تولید توانسته روزانه زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را به طور مستقیم  فراهم کند.

کهرازهی  با اشاره به ارگانیک بودن محصول نخلستان های منطقه تصریح کرد: خرمای شهرستان پس از برداشت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان و زاهدان منتقل و متناسب با نیاز بازار، راهی بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.


این مسئول خاطر نشان کرد: طی دو سال اخیر با همکاری مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، 200 هکتار ارقام تجاری و اقتصادی به خصوص رقم پیارم جایگزین ارقام نامرغوب در راستای اصلاح و نوسازی باغات خرما شده است.


گفتنی است شهرستان میرجاوه دارای یک واحد سردخانه هزار و 450 تنی و واحد بسته بندی هزار تنی خرما می باشد.


انتهای پیام/


کد مطلب: 423985

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423985/اشتغالزایی-روزانه-هزار-نفر-برداشت-خرما-میرجاوه

پهره
  https://www.pahreh.ir