اعتیاد دروازه ای به سوی تباهی

24 شهريور 1398 ساعت 14:22

اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که انسان‌ها زمانی که در دام این بلای خانمان‌سوز گرفتار می‌شوند، به سوی تباهی پیش می‌روند.


به گزارش پهره،اعتیاد به معنای ساده یعنی خو گرفتن و عادت کردن به چیزی زیان بار که نه تنها سلامت روحی و جسمی فرد بلکه سلامت جامعه را به خطر می اندازد، آدمی را در بندِ خود اسیر و گرفتار می کند ، در روابط او با اطرافیان اختلال ایجاد کرده و به طور کلی فرد را از مسیر درست زندگی منحرف می کند.

ابراهیم نرماشیری در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار کرد:اجرای طرح جمع اوری معتادین متجاهر و کارتن خواب هر سه ماه یکبار با درخواست اداره بهزیستی و دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب و فرماندهی منطقه انتظامی و شهرداری شهرستان ایرانشهر انجام می گیرد.

وی افزود:تعداد افراد جمع اوری شده با توجه به ظرفیت مرکز، پنجاه نفر در هر سه ماه می باشد و این بیماران با ویزیت پزشک مرکزغربال شده و در مرکز پاکان مکران محمدان پذیرش و تحت درمان قرار می گیرند.

نرماشیری در پایان خاطرنشان کرد: این طرح برای جلوگیری از ازدیاد بیشتر معتادین کارتن خواب و برخورد صریح و جدی با خرده فروشان مواد مخدر و پیشگیری اعتیاد، از طریق برگزاری کلاس های آموزشی مهارتهای زندگی است که این امر نیز از وظایف ذاتی بهزیستی می باشد و این مهم میسر نمی شود مگر با ارائه راهکارهای پیشگیرانه چرا که هزینه های بسیار پایین تر و درصد موفقیت بیشتری را دربر دارد.

انتهای پیام


کد مطلب: 423863

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423863/اعتیاد-دروازه-سوی-تباهی

پهره
  https://www.pahreh.ir