سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۳۲
۰
فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر:

غدیر نقطه عطف امامت و ولایت در تاریخ اسلام است.

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: غدیر نقطه عطف امامت و ولایت در تاریخ اسلام است.
غدیر نقطه عطف امامت و ولایت در تاریخ اسلام است.
فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در تاریخ اسلام  در روز 18ذی الحجه اتفاقات مهم رخ داده است یکی از وقایع مهم این روز واقه غدیر می باشد. در این روز بازسازی حج الوداع پیامبر اعظم (ص) را در شهرستان ایرانشهر داریم.
 
وی افزود: این روز مصادف با اخرین حج پیامبر(ص) بوده است که دارای دو هدف می باشد هدف اول نشان دهنده حج ابراهیمی واقعی که به دور از هر گونه تجمل گرایی بوده است که هدف اصلی بازسازی مراسم حج الوداع برای مردم است  و حاکی از معنویت و سادگی است. هدف دوم بحث  غدیر می باشد. غدیر نقطه عطف امامت و ولایت در تاریخ اسلام است.
 
وی تصریح کرد: براساس ایات قران و روایات اهل تشیع و تسنن خداوند در این روز به پیامبر اعظم(ص) وحی کرد که حضرت علی (ع) را جانشین خود قرار دهد و مشروط می کند که کامل شدن دین با انجام شدن این کار صورت می گیر.
وی اظهار داشت: در این حرکت عظیم سعی می شود تمام آنچه در صدر اسلام و در روز غدیرخم رخ داده طبق احادیث، روایات و کتب معتبر بازخوانی شود و ۴٠٠ نفر از هنرمندان شیعه و سنی این شهرستان واقعه حجة‌الوداع را در روز عیدغدیر بازسازی می‌کنند.
وی گسترش فرهنگ ولایت و ایجاد پیوند عمیق بین مردم بویژه نسل جوان با ولایت ائمه اطهار (ع) را از جمله اهداف بازسازی واقعه غدیر برشمرد و در این نمایش، بازسازی حرکت کاروان پیامبر اعظم (ص) و همچنین سایر کاروان‌های منتهی به مکه مکرمه و بازگشت آنها به تصویر کشیده خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۶ هزار نفر از نمایش حجة‌الوداع در ایرانشهر دیدن کردند، گفت: افزایش وحدت شیعه و سنی، شناسایی و معرفی سیره نبوی، کمک به گسترش معارف الهی، مستندسازی و معرفی تاریخچه کوتاهی از غدیرخم از جمله اهداف برگزاری این مراسم است
پودینه در ادامه اذعان کرد: برای سومین سال متوالی این بازسازی حج الوداع امروز29 مرداد در شهرستان ایرانشهر انجام می شود.
وی در پایان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به مردم ولایتمدار شهرستان ایرانشهر،  از تمامی مردم شهرستان ایرانشهراعم از اهل تسنن و اهل تشیع و تمامی اقشار که با توجه به گرمی هوا در این مراسم شرکت خواهند کرد و استقبال و حضور پرشوری خواهند داشت تشکر به عمل اورد.
انتهای پیام
 
 
 
کد مطلب: 423594
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *