اکتفا کردن به مدرک تحصیلی، بدون مهارت برای وارد شدن به بازار کار کافی نمی باشد

22 مرداد 1398 ساعت 18:10

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان ایرانشهر گفت: زمینه مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ایی مهیا شود تا دانشجویان در آینده بتوانند پس از فارغ التحصیلی با داشتن مهارت جذب بازار کار شوند.


به گزارش پهره، رئیس آموزش فنی و حرفه ای ایرانشهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزش فنی و حرفه ای و بازدید نماینده مردم از کارگاه های این مرکز و اشاره به ارتقاء و افزایش تجهیزات کارگاه های جدید با توجه به نیاز منطقه از جمله راه اندازی کارگاه پتروشیمی و راه آهن و تامین نیروی کار پتروشیمی ایرانشهر در آینده تاکید کردند.
وی افزود: کارآموزان مهارت دیده بعد از گذراندن دوره های اموزشی باکیفیت؛ بتوانند در بازار کار جذب شوند مورد پیگیری قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به وسعت منطقه و نبود شغل و روی آوردن مردم به سمت مهارت آموزی خوابگاه های شبانه روزی باید مجهزتر شوند.
پاستدار اظهار داشت:مهارت آموزی باید بصورت اشتغال پایدار باشد آموزش مهارت بیشتر در روستاها و حاشیه شهرها انجام می گیرد باید سعی بر این باشد که زمینه مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ایی مهیا شود تا دانشجویان در آینده بتوانند پس از فارغ التحصیلی با داشتن مهارت جذب بازار کار شوند و تنها اکتفا کردن به مدرک تحصیلی، بدون مهارت برای وارد شدن به بازار کار کافی نمی باشد.


رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردمی ایرانشهر امینی تاکید کرد: مهارت آموزی یک اشتغال است و هر اشتغال باعث جلوگیری از فقر و بیکاری یک خانواده می شود.
نماینده مردمی شهرستان ایرانشهر از مرکز آموزش فنی و حرفه ای۲۳خواهران در ادامه بازدید کرد.
امینی فرد ازتلاش ها و فعالیت های مربیان فرهیخته مرکز ۲۳خواهران ایرانشهر که در زمینه اشتغال پویا و توانمندسازی بانوان شهرستان اقدامات مفیدی از جمله تشکیل خانه های مهارت، ملی کردن دوخت ها و صنایع دستی بومی این استان، بازنگری و تدوین استانداردها و پودمان های اموزشی صنایع دستی بخصوص سوزن دوزی انجام دادند، قدردانی کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان برای رفع بعضی از مشکلات و گرفتاری های این مرکز از جمله تعیین تکلیف مربیان حق التدریس با سابقه تجربی و شفاف سازی سوابق بیمه آنان و همچنین تامین اعتبارات برای تجهیزات، گسترش اموزش های مراکز آموزش فنی و حرفه ای از منابع کشوری و استانی، همکاری و قول مساعد دادند.
انتهای پیام//


کد مطلب: 423574

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423574/اکتفا-کردن-مدرک-تحصیلی-بدون-مهارت-وارد-شدن-بازار-کار-کافی-نمی-باشد

پهره
  https://www.pahreh.ir