شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۲۰:۵۲
۰
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر:

دام خریداری شده جهت قربانی باید عاری ازاز هر گونه آلودگی به کنه باشد/کنه عامل بیماری تب کریمه کنگو است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر گفت: مهم ترین نکته ای که باید مردم در قربانی کردن دام مد نظر قرار دهند دام عاری از آلودگی به کنه باشد و عامل اصلی مبتلا به این بیماری وجود کنه است.
دام خریداری شده جهت قربانی باید عاری ازاز هر گونه آلودگی به کنه باشد/کنه عامل بیماری تب کریمه کنگو است
فرامرز هاشمزهی در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید قربان به مردم شریف شهرستان ایرانشهر بیان کرد: مامورین دامپزشکی جهت معاینه دام و گوشت دام های قربانی در این روز در قالب 4 اکیپ سیار در سطح ایرانشهر و بمپور و 2نفر در کشتارگاه دام واقع در شمال وادی الرحمه، کشتارگاه پشت بهشت زهرا (س) و همچنین در محل اداره دامپزشکی واقع در جنب امام حسین (ع) هر مشکلی در این راستا باشد پاسخ گو باشند.
وی افزود: اطلاع رسانی عمومی به منظور حفظ بهداشت و جلوگیری از بروز بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در دو هفته گذشته از طریق تریبون نماز جمعه، با همکاری دو نهاد اداره دامپزشکی مرکز بهداشت در شهرستان ایرانشهر صورت گرفته است. وی تصریح کرد: در وهله اول دام خریداری شده برای قربانی تا حد امکان باید از نظر ظاهری سالم باشد هیچ گونه علائم کسالت،آبریزش بینی و عطسه،سرفه نداشته باشد مهم ترین نکته ای که باید مردم در قربانی کردن دام مد نظر قرار دهند دام عاری از آلودگی به کنه باشد.
هاشمزهی با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو اذعان داشت: عامل اصلی مبتلا به این بیماری وجود کنه می باشد. از آن جایی که بسیاری از مردم مسلمان در این روز اقدام به ذبح دام قربانی خود در خارج از کشتارگاه می کنند برای جلوگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو باید نکاتی را رعایت کنند. لازم است جهت حفظ سلامتی خود موقع ذبح دام و سلاخی با پوشیدن دستکش و ماسک مناسب از تماس مستقیم با خون و گوشت خودداری کنند.
وی در ادامه گفت: از جدا کردن کنه از بدن دام و له کردن آن با دست جدا خودداری شود. برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب کنگو ترجیحا لاشه را به مدت 24ساعت در دمای 4-0 درجه سانتیگراد (پایین یخچال) نگهداری و سپس تکه تکه و مصرف کنند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر اظهار کرد: موقع سلاخی لاشه، هر نوع زایده، غده و یا تغییر رنگ غیر طبیعی که در. گوشت مشاهده شد قبل از هر اقدامی راهنمائیهای لازم را از کارشناسان دامپزشکی از طریق تلفن 1512 یا 372211560 اداره دامپزشکی دریافت کنند.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423568
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *