جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۴۰
۰
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

مهریه بالا و هزینه‌های سنگین ازدواج عامل خوشبختی نیست

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر با تاکید بر ازدواج آسان گفت: مهریه بالا و هزینه‌های سنگین ازدواج عامل خوشبختی جوانان نیست.
مهریه بالا و هزینه‌های سنگین ازدواج عامل خوشبختی نیست
به گزارش پهره، مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به اهمیت ازدواج از دیدگاه اسلام اظهار داشت: مهریه های بالا و خرج های سنگین در ازدواج عامل خوشبختی جوانان نیست و باید این فرهنگ غلط را در جامعه اصلاح کرد.
وی افزود: فرهنگ ازدواج آسان در جامعه باید رشد و توسعه پیدا کند و جوانان و خانواده‌ها باید با کم کردن توقعات خود زمینه توسعه امر دینی و الهی ازدواج را فراهم کنند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر پول و مهریه را عامل استمرار و بقای زندگی ندانست و تاکید کرد: افزایش مهریه حلال مشکلات نیست بلکه آنچه زندگی زوج های جوان و بنیاد خانواده را محکم می کند مهر و محبت است.
وی با بیان اینکه سخت‏گیری والدین، تعصبات بی جا و باورهای غلط از موانع فرهنگی ازدواج است،افزود: برخی آداب و رسوم غلط و چشم و هم‌چشمی برخی از خانواده‌ها در تعیین مهریه بالا و برگزاری مراسم‌های آنچنانی موجب سست شدن بسیاری از بنیان‌های خانواده‌ها می‌شود.
مولوی کریم زایی با تاکید بر الگو پذیری جوانان در امر ازدواج از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: مهریه های چند صد سکه و خرج های سنگین مورد تایید اسلام و پیامبر نیست.
وی  همچنین با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با منعکس کردن واقعیت های جامعه دین خود را به مردم ادا کنند چونکه رسالت آنان همین است.
انتهای پیام
کد مطلب: 423566
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *