يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۱۰
۰

کنترل هزینه های دارویی در راستای اقتصاد مقاومتی /تکریم و رضایت مندی مراجعین و بیماران

دومین جلسه قرارگاه دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با هدف کنترل هزینه هایی دارویی در راستای اقتصاد مقاومتی و تکریم، رضایت مندی مراجعین و بیماران تشکیل شد.
کنترل هزینه های دارویی در راستای اقتصاد مقاومتی /تکریم و رضایت مندی مراجعین و بیماران
به گزارش پهره، دومین جلسه قرارگاه دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر صبح امروز با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو،مدیران درمان، رئیس سازمان نظام پزشکی ایرانشهر برگزار شد.
ابتدای جلسه معاون غذاوداروی دانشگاه به ارائه گزارش کامل از بررسی وضعیت دارویی و راه های جلوگیری از کاهش مصرف داروهای غیرضروری مراکز درمانی پرداخت و پیشنهاداتی در خصوص کاهش هزینه های دارویی ارائه کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز ضمن تشریح مشکلات موجود در بحث تامین و توزیع بعضی از اقلام دارویی به مصرف منطقی و تجویز براساس گایدلاین و نیاز بیماران اشاره کرد و بر جلوگیری از هدر رفت منابع و کنترل هزینه ها در راستای اقتصاد مقاومتی با خلاقیت و نوآوری مدیران تاکید کردند.
وی بر اهمیت رضایت مندی و تکریم مراجعین و بیماران تاکید و افزود: کاهش هزینه نباید باعث کاهش رضایتمندی بیماران و تعدیل خدمات موردنیاز باشد بلکه باید بتوان با حداقل امکانات و منابع حداکثر بازدهی و رضایت مندی را در خدمات بهداشتی درمانی داشته باشیم.
رییس سازمان نظام پزشکی ایرانشهر، نیکشهر، سرباز و ودلگان نیز نقش سازنده و مثبت مدیران واحدها و مدیران دستگاه ها در راستای کاهش هزینه ها بدون کاستن از کمیت و کیفیت خدمات درمانی را تشریح کرد.
محمدرضا امینی فرد رئیس با اشاره به مشکلات و کمبودهای تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه راه های برون رفت از مشکلات را تشریح کرد و به اهمیت تحهیزات تشخیص جهت تشخیص و درمان بیماری ها بر کاهش هزینه های بیماران و همچنین کاهش مدت زمان بستری بر نگهداشت تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان یک حرکت مثبت و ارزشمند یاد کرد که باعث صرفه جویی قابل توجه در هزینه‌های مصرفی بیماران و سازمان خواهد شد.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *