يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱
۰
معاون فنی معاونت بهداشت شهرستان ایرانشهر:

با فروشنده های غیر مجاز دام برخورد جدی شود

معاون فنی معاونت بهداشت شهرستان ایرانشهر گفت: در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و استفاده از لوازم حفاظتی فردی باید به مردم، دامداران و قصابی ها آموزش های لازم ارائه شود.
با فروشنده های غیر مجاز دام برخورد جدی شود
معاون فنی معاونت بهداشتی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: شیوع بیماری تب کریمه کنگو، بیشتر در فصل گرم سال (اواسط بهار تا اواخر تابستان) همزمان با فصل فعالیت عامل بیماری یعنی کنه ها می باشد.
وی افزود: مهم ترین راه انتقال این بیماری تماس با حیوان آلوده  و علایم تب کریمه کنگو و ظهور عوارض این بیماری، بسته به راه انتقال آن متفاوت است.
وی اظهار داشت: علایم این بیماری در فاصله زمانی ۱ تا ۳ روز بعد از انتقال از طریق گزش کنه و ۵ تا ۷ روز بعد از انتقال از طریق خون و ترشحات آلوده حیوان نمایان می شود دوره نهفتگی این بیماری حداکثر تا دو هفته می باشد.
وی تاکید کرد: مدیریت صحیح کشتار دام در شهرستان ایرانشهر باید بصورت جدی پیگیری و کشتارگاه هم دارای کف مناسب و استاندارد، سپتیک و دارای تهویه مناسب باشد.
وی اذعان داشت: با توجه به نزدیک شدن عید قربان بازدیدهای مشترک مرکز بهداشت و سایر ادارات، در مکان‌هایی که دام نگهداری و ذبح می شود بصورت هفتگی باید انجام شود.
جنتی افزود: در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و استفاده از لوازم حفاظتی فردی باید به مردم، دامداران و قصابی ها آموزش های لازم ارائه شود.
معاون فنی معاونت بهداشتی افزود: با فروشنده های غیر مجاز دام، دامداران و کشتارگاه های غیر مجاز خانگی هم باید بصورت جدی برخورد شود.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *