چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱
۰
در پی قطع مکرر آب در جنوب شرق کشور؛

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس خواستار استیضاح وزیر نیرو شد/جفای وزارت نیرو به مردم سیستان وبلوچستان

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دلیل قطعی های مکرر آب در جنوب شرق کشور و به ویژه کلانشهر زاهدان خواستار استیضاح وزیر نیرو شد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس خواستار استیضاح وزیر نیرو شد/جفای وزارت نیرو به مردم سیستان وبلوچستان
به گزارش پهره، به نقل از هامون، علیم یارمحمدی در گفتگو با عصرهامون گفت: وزارت نیرو متولی آبرسانی به نقاط مختلف کشور است اما متاسفانه این وزارت خانه و مدیران آن در سیستان وبلوچستان به خوبی وظایف خود را انجام نداده اند و امروز شاهد هستیم در کلانشهر زاهدان با جمعیتی بالغ بر 800هزار نفر هر روز با مشکل قطع آب آن هم در گرمای طاقت فرسای تیرماه در این خطه از کشور مواجه هستیم.
 
وی ادامه داد: هنوز پس از گذشت سالها اما باز هم برای زاهدان هیچ منبع آب ثابت و پایداری تعریف نشده و حتی چندین سال قبل که طرح خط انتقال برای زاهدان تعریف شد کماکان روی زمین مانده و هیچ اثر مثبتی از آن دیده نمی شود.
 
وی تصریح کرد: در زمان مطرح شدن این طرح این امکان وجود داشت که با اعتباری معادل280 میلیارد تومان آن را به اتمام رساند اما به دلیل تاخیر انجام شده، امروز با 2هزار و 400 میلیارد تومان هم شاید به زحمت بتوان پروژه را محقق کرد که این امر ناشی از کوتاهی محرز وزارت نیرو در حق مردم سیستان وبلوچستان است.
 
وی خاطرنشان کرد: در وهله دوم در شرایط کنونی قیمت تجهیزات و لوازم مورد نیاز نیز چندین برابر آن زمان شده که در کنار افزایش چندین برابری قیمت، تهیه و تامین این تجهیزات نیز دشوارتر از سابق شده که همه این موارد ناشی از بی توجهی مسئولان وزارت نیرو به مردم این استان است.
 
وی ادامه داد: یک خط انتقال جدید دیگر نیز اخیراً از طرف حُرمک و سه راهی دشتک تعریف شده که به گفته مسئولان می تواند در تامین آب تا حدودی موثر باشد اما از آنجا که حجم مورد نیاز مصرفی آب زاهدان سالیانه 150 میلیون مترمکعب است باز هم با مشکل مواجه خواهیم بود.
 
وی تاکید کرد: ما از مدیران وزارت نیرو گلایه مند هستیم ولی آنها به فکر مردم سیستان وبلوچستان نیستند چرا که در زاهدان با ضعف در سیستم توزیع نیز روبرو هستیم و عمر این تجهیزات به 4 و5 دهه قبل مربوط است که دیگر فرسوده هستند و به هیچ جوابگوی این کلانشهر نیست.
 
به گفته یارمحمدی؛ مردم بابت انشعاب آب لوله کشی و موارد مرتبط با آن به وزارت نیرو هزینه پرداخت می کنند و انتظار دارند خدمات رسانی به آنها نیز مطلوب باشد نه اینکه هر روز با قطعی چندین ساعته در نقاط مختلف شهر مواجه باشند.
 
وی تصریح کرد: دولت باید به فکر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی باشد و از ظرفیت بالای این بخش استفاده کند اما به صراحت اعلام می کنم که مدیران ما توان مدیریت ندارند و به همین منظور با هدف مطالبه حقوق مردم درخواست استیضاح وزیر نیرو و بازخواست مدیران استانی این وزارت خانه در سیستان وبلوچستان را اعلام کرده ام و به طور جد پیگیر این موضوع هستم.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 423465
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *