جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰
۰

آمریکا و انگلیس مادی گرا هستند مذاکره با آنان فایده ندارد/یکی از اوراق ننگین دشمن فاجعه خونین مسجد گوهر شاد است

امام جمعه موقت اهل تشیع شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آمریکا و انگلیس به فکر منافع مادی هستند مذاکره با آنان فایده ندارد، یکی از اوراق ننگین تاریخ فاجعه خونین حمله دشمن به مسجد گوهر شاد است.
آمریکا و انگلیس مادی گرا هستند مذاکره با آنان فایده ندارد/یکی از اوراق ننگین دشمن فاجعه خونین مسجد گوهر شاد است
حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی افضلی تبار بیان کرد: انسان باید اهل تقوا و صبر باشد پیش خدا هم دارای پاداش و حسنه است در اصول دین باید تحقیق کنید تا به یقین و اعتماد برسید و به باور قلبی، اما فروع دین تحلیلی است در مسائل فروع دین کسی که تخصص ندارد اظهار بی نظر او بی مورد است.
وی افزود: انسان باید در همه حال مراقب زندگی خود باشد تا همیشه زندگی خدایی داشته باشد.
وی با اشاره به فاجعه خونین حمله به مسجد گوهر شاد در 21تیر ماه سال1314 گفت: رضا خان با حمایت انگلیسی ها به حکومت رسید و مامور اجرای حکومت بود آمریکا و انگلیس مادی گرا هستند و همیشه به دنبال منافع مادی خود بودند رضا خان هم تسلیم آن ها بود و با زور و سر نیزه و حمایت بیگانگان می خواست طرح السلام زدایی را به اجرا بگذارد و کشف حجاب کند عده ای از وعاظ خراسان را دستگیر کرد.
وی افزود: مسجد گوهر شاد مملوء از جمعیت معترض به این اهداف دشمن بود که مردم در معرض حمله دشمن قرار گرفتند و به خاک و خون کشیده شدند که این یکی از اوراق ننگین در تاریخ در دوره رضا خان است.
افضلی تبار در ادامه تصریح کرد: دشمنان رضا خان را مامور به از بین بردن اساس اسلام کردند و روضه خوانی برای امام حسین(ع)را ممنوع اعلام کردند زیرا مجالس امام حسین (ع) مردم را ظلم ستیز و مبارز بار می آورد و این به ضرر آنان بود و یکی از جنایات بزرگ رضا خان تعطیلی روضه خوانی برای امام حسین (ع)بود.
وی با اشاره به مقاومت شیخ عبدالکریم حائری یزدی در برابر منع روضه خوانی برای امام حسین(ع) توسط رضاخان و انگلیسی ها بیان کرد: مذاکره با آمریکا فایده ندارد باید در برابر دشمن مقاومت کرد.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوژه و مظلوم واقع شدن این شهید گفت: روز 21تیر ماه سال59مصادف با سالگرد کودتای نافرجام دشمن می باشد که می خواستند سید روح الله خمینی را حذف و شاپور بختیار را باز گردانند و هدف آنان نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی طرح ریزی شده بود که به لطف خدا این کودتا نافرجام ماند.
وی در ادامه یاد و خاطره شهید سپهبد قرنی که یکی از متدین های نیروهای ارتش بود و سالروز آغاز عملیات افندی رمضان سال 61 گرامی داشت.
امام جمعه موقت ایرانشهر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد تحت پوشش بیمه قرار دادن کارگران به صورت صحیح گفت: هفته تامین اجتماعی را به مسئولین و دست اندرکاران این مجموعه تبریک عرض می کنم.
وی در پایان میلاد امام رضا(ع) را به نمازگزاران تبریک گفت و از نمازگزاران خواست امام رضا(ع) را به عنوان الگو در خواندن قرآن به صورت مکرر و سجده و رکوع طولانی قرار دهند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *