پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ۰۹:۳۴
۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر:

بیش از پنجاه هزار ایرانشهری در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کردند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر از غربالگری بیش از 50هزار نفر در بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان ایرانشهر خبر داد.
بیش از پنجاه هزار ایرانشهری در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کردند
مهدی صدرایی نسب در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: بیش از پنجاه هزار نفر از جمعیت بالای 30سال در بسیج ملی کنترل فشار خون در زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر غربالگری شدند.
وی ضمن قدردانی از همکاری و همدلی همه دست اندرکاران این برنامه و مردم شهرستان بیان کرد: این طرح با ایجاد دسترسی مناسب در سطح وسیع با استفاده از ظرفیت مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت، خانه های بهداشت، ایستگاه های ثابت و سیار شهری و روستایی در شبکه های حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اجرا شد.
وی افزود: تعداد کل پایگاه های شهری و روستایی بیش از 25پایگاه را شامل می شد.
صدرایی با اشاره به اینکه افراد بالای 30سال، مادران باردار، بیماران کلیوی جامعه هدف این طرح بوده، افزود: بسیج ملی کنترل فشار خون با غربالگری 8/87 درصد بیماران شناسایی شده در شهرستان با موفقیت به پایان رسید.
وی ابراز کرد: با توجه به اینکه فشار خون عوارض مختلفی دارد ممکن است به مشکلات قلبی و عروقی، مغزی و کلیوی منتفی شود باید به سرعت شناسایی شود زیرا این بیماری علاوه بر اینکه خانواده ها را با مشکل مواجه می کند و کیفیت زندگی مبتلایان را پایین می آورد.
وی در پایان گفت: بدون شک این بیماری با درمان دارویی و کنترل عوارض، آمار سکته های قلبی، نارسایی کلیوی و سکته های مغزی را کاهش می دهد.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423439
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *