چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ۲۰:۳۰
۰
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر:

شترهای سرگردان کابوس مرگ رانندگان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر گفت: عامل بروز بیشتر تصادفات، سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم دید کافی و احشام رها شده در سطح جاده ها می باشد.
شترهای سرگردان کابوس مرگ رانندگان
به گزارش پهره، تصادف با احشام رها شده با خودروها در جاده های شهرستان ایرانشهر یکی از حوادث تلخ برای مردم منطقه است به طوری که این مسئله همیشه حادثه آفرین است.
محمود رضا ناصح در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: برای جلوگیری از حوادث بیش تر با احشام خصوصا شتر و به منظور ایجاد دید مناسب رانندگان وسایل نقلیه، وجود شبرنگ ها و جلیقه های نصب شده بر روی گردن و پاهای شتران سرگردان دیگر راه حل مناسب نیست.
وی افزود: بعد از ناایمن بودن برخی مسیر جاده ها، حضور این حیوانات سرگردان در کنار جاده خصوصا در شب نقش مهمی در بروز تصادفات در محورهای مواصلاتی ایرانشهر به سرباز(حد فاصل کهیر)، دلگان، اسپکه، جلگه، بم و محور کنارک به جالق را در پی دارد.
وی با اشاره به ضرورت افزایش روشنایی در محل های عبور حیوانات در جاده ها تصریح کرد: در این مدت تصادفات زیادی با شتر در جاده های شهرستان رخ داده است دولت اوایل سال 90طرح جامع شترداری را با هدف ساماندهی شترها تصویب کرد اما طرح بستن شبرنگ به شترها به دلیل تاریکی بیش از اندازه جاده و عدم دید کافی ناموفق است.
ناصح در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مسئولان امر و دستگاه هایی چون جهاد کشاورزی، اداره راه و شهرسازی و پلیس راه یک راهکار عملی ارائه دهند و اجازه ندهند این فرصت ارزشمند اقتصادی به یک تهدید جدی برای انسان تبدیل شود.
وی افزود: به عنوان مثال ایجاد گاردریل در اطراف جاده ها، فنس کشی و کانال و خاک ریز در دو طرف جاده ها و ایجاد روشنایی مناسب در مکان های حادثه آفرین، همچنین نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در محل عبور حیوانات می توانند در کاهش تصادفات ناشی از برخورد با شتر تاثیر گذار باشند.
وی در پایان سخنانش به رانندگان توصیه کرد: هنگام رانندگی به تابلوهای هشداردهنده حیوانات اهلی دقت کافی داشته باشند در هنگام حضور در این مناطق سرعت مطمئن داشته باشند و بستن کمربند ایمنی را برای تمام سرنشینان الزام بدانند تا از بروز این حوادث ناگوار پیشگیری شود.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *