سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ۱۲:۰۱
۰
امام جمعه اهل تشیع در شهرستان ایرانشهر:

حجاب هیچ منافاتی با پیشرفت ندارد/شیعه و سنی از ایمان عمیقی برخوردارند.

امام جمعه اهل تشیع در شهرستان ایرانشهر گفت: حجاب هیچ منافاتی با پیشرفت زن در جامعه ندارد و اهل تشیع و تسنن در این شهرستان از ایمان بسیار عمیقی برخوردارند.
حجاب هیچ منافاتی با پیشرفت ندارد/شیعه و سنی از ایمان عمیقی برخوردارند.
حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: حجاب یکی از واجبات اسلامی برای مرد و زن است. اما برای زن از اهمیت بیش تری برخوردار می باشد. بدن از نامحرم کاملا پوشیده باشد و حکمت آن کاملا روشن است.
وی افزود: خداوند برای محفوظ ماندن جامعه از کارهای خلاف و استحکام بنیان خانواده و پاک زندگی کردن حجاب را برای زن مبارک آفریده است.
وی تصریح کرد: ملت ایران مسلمانند و دارای نظام و انقلاب اسلامی هستند لذا اهمیت حجاب در ایران چندین برابر مهم تر از سایر کشورهای مسلمان می باشد. ما باید به عنوان یک الگو برای سایر کشورها باشیم.
امام جمعه اهل تشیع گفت: کشورهای غربی تبلیغ می کنند که مسلمانان از پیشرفت عقب مانده اند و خود را درگیر مسئله حجاب کردند حجاب هیچ منافاتی با پیشرفت ندارد.
وی در ادامه سخنان خود افزود: هر تهاجمی مقابله می خواهد و تهاجم شدید علیه ارزش های اسلامی شروع شده که یکی از این ارزش ها حجاب است هدف دشمن این است که غیرت را از مردان و عفاف را از زنان بگیرد و اعتقادات را از هر دو. لذا اعتقادات حجاب، عفاف، ارائه و غیرت در معرض تهاجم فرهنگی هستند و نیاز به مقابله با دشمن دارند.
وی بیان کرد: خانواده ها باید از همان سنین کودکی فرزندان خود را با فلسفه حجاب آشنا کنند. استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان باید کنترل شود که عدم کنترل عواقب وخیمی دارد.
ابطحی در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره مردم این خبطه که فرموده بودند اهل تشیع و تسنن در این مکان از ایمان عمیقی برخوردارند گفت: در ایرانشهر در مورد حجاب مشکل خاصی نداریم و بانوان این استان حجاب و عفاف خود را به نحو احسن رعایت می کنند.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423431