يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ۱۴:۳۰
۰

ایرانشهر به عنوان یکی از قطب های پرورش آبزیان در سطح استان می تواند باشد / ترویج فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان در بین خانوارهای ایرانشهری/حضور ماهی در سفره خانواده های ایرانی کمرنگ است

معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان در تولید ماهی و افزایش مصرف آبزیان باید برای مردم فرهنگ سازی شود.
ایرانشهر به عنوان یکی از قطب های پرورش آبزیان در سطح استان می تواند باشد / ترویج فرهنگ مصرف ماهی و آبزیان در بین خانوارهای ایرانشهری/حضور ماهی در سفره خانواده های ایرانی کمرنگ است
به گزارش پهره، جشنواره طبخ غذاهای دریایی امروز با حضور مسئولین و مردم عموم در مجتمع خانه معلم شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
ارزش بالای غذایی ابزیان به خصوص ماهی سبب شده به عنوان غذایی مهم و با ارزش محسوب شود.
در حاشیه جشنواره طبخ غذاهای دریایی معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در گفت و گو با خبرنگار پهره افزود: از مسئولان و متولیان برگزار کننده این جشنواره قدردانی می کنم جشنواره امروز از دو منظر دارای اهمیت است آن گونه که تنوع غذایی زیادی در مورد گوشت قرمز و مرغ دیده می شود اطلاعات لازم در دسترس خانواده های ایرانی برای پخت غذاهای مختلف با گوشت آبزیان و ماهی وجود ندارد که فرهنگ استفاده از این تغذیه سالم باید ترویج داده شود. اهمیت بسزای دیگر ظرفیت بالای شهرستان ایرانشهر در تولید ماهی می باشد.
ابوذر کوثری بیان کرد: ایرانشهر به عنوان یکی از قطب های و پرورش آبزیان در سطح استان می تواند باشد.
وی تصریح کرد: ایجاد زمینه ها و فرهنگ سازی مصرف آبزیان از طریق برگزاری جشنواره های غذاهای دریایی و کلاس های آموزشی طبخ آبزیان دارای اهمیت ویژه ای است.
معاون تولید و بهره برداری آبزیان اداره کل شیلات اب های داخلی در حاشیه این جشنواره به خبرنگار پهره گفت: هدف از این جشنواره آشنایی مردم با غذاهای طبخ شده از آبزیان می باشد افزایش سرانه مصرف آبزیان و سبد غذایی، حمایت از تولیدکنندگان و ترویج توسعه آبزی پروری و تغذیه سالم است.
عباس علیزاده افزود: مصرف آبزیان به ویژه ماهی در سبد غذایی مردم بسیاری از کشورهای دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است اما در سبد غذایی خانواده های ایرانی هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده و حضور بسیار کمرنگی در سفره های ایرانی دارد.
وی بیان کرد: امروز بیش از 100نوع غذای طبخ شده با ماهی مشاهده شد که در بخش مسابقه این جشنواره غذاهای آماده شده توسط داوران مطرح و از نظر طعم، مزه، ارزش غذایی و خلاقیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرد. در پایان به برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 423410
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *