پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ۱۸:۲۱
۰

ایرانی ها ذاتا صلح دوست هستند/حضور ریش سفیدان و سران طوایف در جلوگیری از اختلافات موثر بوده است

امام جمعه ایرانشهر گفت: در زمان وقوع جرم، بهترین دادگاهی که فوری و کم هزینه است همین حضور ریش سفیدان و معتمدین طوایف می باشد و حضور این افراد در جامعه بسیاری از اختلافات را می تواند از بین ببرد.
ایرانی ها ذاتا صلح دوست هستند/حضور ریش سفیدان و سران طوایف در جلوگیری از اختلافات موثر بوده است
به گزارش پهره ؛ صبح امروز جلسه هم اندیشی به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا نجفی، معاون فرهنگی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فجری پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مهمان ویژه از معاونت فرهنگی قوه قضائیه، مسؤولین قضائی، ائمه جمعه، معتمدین و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ایرانشهر برگزار شد.

به گزارش پهره ؛ رئیس دادگستری ایرانشهر ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: فرهنگ صلح و سازش یکی از مواردی است که در اسلام بسیار به آن تاکید شده است.

علیرضا خانی افزود: شورای حل اختلاف در سال گذشته اقدامات اثربخشی در جهت صلح و سازش انجام دادند.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهید بهشتی نیز بیان کرد: در جامعه انسانی اختلاف به وجود می آید و برطرف کردن اختلافات نیاز به حکمت، صلح اندیشی و اجرای عدالت دارد.

امام جمعه ایرانشهر افزود:یکی از پرفضیلت ترین کارها مسئله صلح هست زیرا انسان وقتی خشمگین می شود و کاری می کند که منجر به قتل می شود ورود به جهنم ابدی را برای خود فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در زمان وقوع جرم، بهترین دادگاهی که فوری و کم هزینه است همین حضور ریش سفیدان و معتمدین طوایف می باشد که دارای آثار و برکات فراوانی است و حضور این افراد در جامعه بسیاری از اختلافات را می تواند از بین ببرد.

ابطحی تصریح کرد: در جامعه ای که تفرقه و اختلاف وجود داشته باشد، هیچ کس نمی تواند از زندگی خود بهره ببرد.

در ادامه جلسه حجت السلام علیرضا فجری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که ایرانشهر مرکز فرهنگی است، بیان کرد: ایرانشهر از جمله شهرستان هایی است که برادران اهل تشیع و تسنن همدلانه کنار هم هستند که برابری و برادری آن ها قابل لمس است.

پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: پیامبر ما در همان ابتدای حکومت خود با حکمت و داوری که داشتند صلح و سازش را ترویج دادند و فرمودند که خون هایی که در دوران جاهلیت ریخته شده باید رها شود.

وی افزود: مهم ترین مستحبات صلح و سازش است، چون صلح و سازش جنبه اجتماعی دارد این رابطه بین مردم برادری ایجاد می کند و جنگ و جدال را از بین می برد.

فجری در پایان بیان کرد: ایرانی ها ذاتا انسان هایی صلح دوست هستند و می توانیم در این مسیر قدم های خوبی بگذاریم و برای اینکه به نحو احسن این کار انجام شود باید برای رضای خدا و خیر خواهانه و صبورانه باشد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423366
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *