سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۱
۰

نیاز مبرم به هواپیمای سمپاش برای مبارزه با ملخ صحرایی در ایرانشهر

فرماندار ایرانشهر گفت: برای مبارزه با ملخ های مهاجر در ایرانشهر هواپیمای سم پاش نیاز است.
نیاز مبرم به هواپیمای سمپاش برای مبارزه با ملخ صحرایی در ایرانشهر
به گزارش پهره ؛ نبی بخش داودی صبح امروز در جمع مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر با اشاره به حمله ملخ های مهاجر به مزارع منطقه و عدم دسترسی به بعضی از مناطق به دلیل صعب العبور بودن، بیان کرد:تهیه هواپیمای سم پاش برای مبارزه با این میهمانان ناخوانده در ایرانشهر ضروری است.

معاون استاندار و فرماندار ایرانشهر افزود: باتوجه به 17 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در ایرانشهر و با توجه به تاثیر بسیار زیاد بخش کشاورزی و دامداری در ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان، جهاد کشاورزی نقش بی بدیلی در رونق تولید دارد و بایستی با آگاهی بخشی و ارتقاء سطح دانش بهره برداران، نقش خود را به بهترین نحو ایفا نموده و موجب افزایش عملکرد و درآمد بهره برداران بخش کشاورزی شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر هم با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 هزار هکتار از مراتع این شهرستان علیه ملخ های مهاجر سم پاشی شده است، تصریح کرد: شش اکیپ کار سم پاشی مراتع را بر عهده دارند.

مجید فیاضی افزود: اولویت برنامه های کاری این مدیریت با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود در شهرستان، ارتقاء توان علمی کارکنان و بهره بردارن، اصلاح و رعایت الگوی کشت و مدیریت مصرف آب، توسعه پرورش دام و توسعه گلخانه و کاهش کشت فضای باز و تولید محصول سالم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش و توان علمی و عملی خود را در راستای توسعه کشاورزی پایدار با مدیریت منابع موجود به کار گرفته و خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *