فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور:

140 خودروی سنگین و سبک سپاه آماده اعزام به مناطق گرفتار سیلاب در سیستان/ از تقویت سيل بندها تا ارتقای ارتفاع کانال های انتقال دهنده آب

1 ارديبهشت 1398 ساعت 13:01

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور از اعلام آمادگی 140 خودروی سنگین و سبک سپاه پاسداران به مناطق گرفتار سیلاب در سیستان خبر داد و گفت: تاکنون 50خودروی سنگین و سبک برای یاری دستگاه ها و نهادهای دولتی در مدیریت سیلاب سیستان به شمال استان اعزام شدند


به گزارش پهره ؛ سردار محمد مارانی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: از٢٤ فروردين ماه امسال با استاندارى و فرماندهان سپاه و برخی از دستگاه های مرتبط، جلسات مختلفى در چگونگی مدیریت سیلاب سیستان برگزار شده است.

وی با اشاره به حضور روز گذشته سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که برای بررسی آخرین وضعیت سیل و اقدامات انجام شده در مدیریت آن به سیستان سفر کرده بود، بیان کرد: در روزهای اخیر، با بهره گیری از بالگرد سپاه، بازدید هوایی نیز به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران استان از نقاط ورود سیلاب و چگونگی اقدامات در حال انجام برای مدیریت آن انجام شده است.

وی با اشاره به حضور ماشين آلات سپاه در منطقه،گفت: تمام اقدامات با همکاری ستاد بحران استان در حال انجام است، هم اکنون ٣٠خودروی سنگين و ٢٠خودروی سبك کمک دار سپاه در منطقه سیستان حاضر و در حال فعالیت برای مدیریت سیلاب ورودی هستند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور خاطر نشان کرد: آخرین مرحله اعزام خودروهای سپاه به منطقه سیستان صبح امروز بوده چرا که آب سیلاب رودخانه نياتك، مسير روستاهاى شندك، اكبرآباد و محمد بارانى را در معرض آبگرفتگى قرار داد و برای مدیریت بهتر امروز خودروهای سپاه از زاهدان به سیستان اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون در 8نقطه سیستان ارتفاع کانال های انتقال دهنده آب را ارتقا داده ایم، افزود: افزیش ارتفاع و استحکام بخشی اطراف روستای تپه دز و کانال سرحدی در اطراف شهر بنجار، بازگشایی مسیری برای انتقال آب به سمت تالاب هامون در انتهای روستای سیستان و محدوده لورگ باغ، باز کردن آبراه های پشت روستای قرقری با توجه به اینکه آب به سمت برجک های مرزی و کشور افغانستان در جریان بود و هدایت سیلاب به سمت اسکله تخت عدالت از جمله فعالیت های سپاه در روزهای اخیر برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و خروج و هدر رفت آب سیلاب در سیستان بوده است.

مارانی بیان کرد: در حال حاضر تقویت سيل بند مسير هامون صابورى و روستاهاى افضل آباد و ناصر آباد و شيخ پودينه در حال انجام می باشد.

وی گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده، برای سیلاب ٨٠دستگاه سنگين و ٦٠دستگاه سبک آماده اعزام به سیستان برای خدمات رسانی می باشند که تعدادی از آنها به منطقه اعزام شده و در صورت نیاز مابقی خودروها نیز آماده اعزام می باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 423219

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423219/140-خودروی-سنگین-سبک-سپاه-آماده-اعزام-مناطق-گرفتار-سیلاب-سیستان-تقویت-سيل-بندها-ارتقای-ارتفاع-کانال-های-انتقال-دهنده-آب

پهره
  https://www.pahreh.ir