جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ ۱۳:۵۸
۰
در خطبه های نماز جمعه این هفته ایرانشهر مطرح شد؛

مهدویت یک فرهنگ است/همیاری نیروهای مسلح در کمک به سیل زدگان حماسه ساز بود

امام جمعه ایرانشهر گفت: اگرچه حوادث سیل زیاد و تلخ بود اما این یاری نیروهای مسلح با مردم، بسیار شیرین و خاطره انگیز بود و حماسه ساز شد.
مهدویت یک فرهنگ است/همیاری نیروهای مسلح در کمک به سیل زدگان حماسه ساز بود
به گزارش پهره ؛ حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ایرانشهر با اشاره به ولادت امام زمان(عج) و بحث محدویت اظهار کرد: بحث مهدویت اختصاص به تشیع ندارد و همه اهل تسنن هم با روایت معتبری که در کتب آنها وجود دارد اعتقاد به مهدیت دارند و مهدیت در واقع یک فرهنگ است.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: سرنوشت جهان بشریت به ظلمت و تاریکی نیست و ورای این تاریکی ها یک پنجره ای به نور است که عالم بشریت به آن وارد می شود و سرنوشت خوبی پیدا می کند.

وی بیان کرد: حضرت مهدی(عج) کسی است که خداوند وعده داد با آمدنش اختلافات را برطرف کرده و این سرنوشت وجود امام زمان برای بشریت است.

ابطحی تصریح کرد: شب نیمه شعبان برای شب زنده نگه داری بسیار مبارک است و روایت داریم کسی که این شب را زنده نگه دارد دلش نمی میرد.

وی با اشاره به نامگذاری روز ولادت امام زمان (عج) به روز سربازان گمنام امام زمان نیز گفت: یکی از حساس ترین نقش ها برای حفظ نظام اسلامی نقشی است که این عزیزان و سربازان گمنام اطلاعات کشور در داخل و برون کشور ایفا می کنند و دشمن صدها کیلومتر به مرز جمهوری اسلامی نرسیده رصد می شود و مواردی مانند قاچاق و مفسدان اقتصادی توسط آنها رصد شده و یکی از عرصه های خطر آفرین امروز یعنی فضای مجازی توسط این عزیزان در عین گمنامی رصد می شود و مردم تنها امنیت را لمس می کنند.

ابطحی با اشاره به روز ارتش نیز تصریح کرد: در برخی از شهرها بخاطر سیل و گسیل نیروها برای سیل رژه برگزار نشد و همین که فرمانده کل قوا از نیروهای مسلح خرسند است، یعنی نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی به نحو احسن وظایف خود را نسبت به عزیزان سیل زده انجام داده اند.

وی ادامه داد: اگرچه حوادث سیل زیاد و تلخ بود اما این یاری نیروهای مسلح با مردم، بسیار شیرین و خاطره انگیز بود و حماسه ساز شد.

حجت الاسلام ابطحی درپایان با اشاره به نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب برای برداشت پول از صندوق توسعه و کمک به سیل زدگان نیز خاطر نشان کرد: درواقع این صندوق برای وقتی است که هیچ چاره دیگری نباشد و درواقع دولتی ها می خواستند که رهبری را تحت فشار قرار دهند اما ایشان با تدبیر خودشان شرط گذاشتند و مساله حل شد زیرا سابقه دولتی ها نشان داده که اینها دلشان برای بیت المال نسوخته است و همان بلایی که به سر بانک مرکزی آوردند را بر سر صندوق توسعه خواهند آورد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *