چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۱۰
۰

کشف و معدوم سازی بیش از ۱۸ تن موادغذایی فاسد در جنوب استان

در دی ماه امسال بیش از ۱۸ تن موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسین بهداشت محیط در سطح حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر کشف و معدوم شد.
کشف و معدوم سازی بیش از ۱۸ تن موادغذایی فاسد در جنوب استان
دکتر فرهاددادگر با اشاره به اینکه صیانت از بهداشت و حفظ و ارتقای سلامت شهروندان وظیفه اصلی مراکز بهداشتی می باشد به خبرنگار پهره گفت: بازرسین بهداشت محیط دانشگاه در ادامه تشدید بازرسی های مداوم در حوزه تحت پوشش دانشگاه از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن حساس، موفق به کشف هجده هزار و 144کیلوگرم مواد فاسد و غیرقابل مصرف انسانی و حیوانی شدند که با حضور مسئولین مربوطه در محل سایت زباله معدوم شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: مواد کشف شده شامل انواع مواد غذایی از قبیل رب گوجه فرنگی، ماست، دوغ، نوشابه و کنسروجات می باشند.

وی تصریح کرد:در پنج هزار و 545 بازدید به عمل آمده از این مراکز چیزی در حدود هزار و 102 مورد استفاده از تجهیزات پورتابل و ۱۳۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده که در این میان برای ۱۶۰ واحد متخلف اخطاریه بهداشتی صادر و ۶ واحد متخلف نیز به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شد.

دکتر دادگر خاطر نشان کرد: با افراد متخلفی که برای منافع شخصی خود سلامت شهروندان را به خطر بیندازند برابر مقررات برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در پایان از عموم شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم توسط بازرسین بهداشت محیط صورت پذیرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423098
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *