شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۵۰
۰

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال از ششم بهمن ماه در ایرانشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از آغاز مرحله اول برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از ششم بهمن ماه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.
آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال از ششم بهمن ماه در ایرانشهر
دکتر فرهاددادگر با اشاره به بیماری ویروسی فلج اطفال در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت : بیماری فلج اطفال یک بیماری حاد ویروسی و از خطرناکترین بیماری های حال حاظر در دنیا میباشد که دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر مرز مشترک استان با دو کشور افغانستان و پاکستان را عامل نگرانی جهت بازگشت این بیماری به منطقه اعلام کرد و افزود : در طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال که مرحله اول آن از  6تا 9 بهمن ماه بمدت 4 روز ادامه دارد بیش از 192هزار کودک زیر 5 سال با واکسن خوراکی واکسینه میشوند.

وی ادامه داد : در مرحله اول طرح بزرگ ریشه کنی فلج اطفال تعداد دو هزار و ششصد و 88 نفر نیروی انسانی در قالب 1344 تیم بهداشتی دو نفره در دو شیفت صبح و عصر ضمن مراجعه خانه به خانه، عملیات واکسیناسیون را اجرا و پشتیبانی می‌کنند.

دادگر اظهار داشت : در تمام شهرستان‌ها و مناطقی که عملیات واکسیناسیون فلج اطفال انجام می‌شود اطلاع رسانی قبلی توسط مراکز بهداشتی انجام می شود و تیم‌های بهداشتی همراه با کارت شناسایی معتبر، با قطره خوراکی کودکان را با واکسن فلج اطفال واکسینه خواهند کرد.

دکتر دادگر با اشاره به عدم حضور خانواده ها در منزل در هنگام مراجعه مامورین بهداشت گفت : افرادی که فرزندانشان موفق به دریافت واکسن نشه اند به پایگاههای ثابت مراجعه و فرزندان خود را علیه این بیماری واکسینه نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه در پایان با اشاره به همکاری شهروندان با تیم‌های بهداشتی گفت: از شهروندان می خواهم تا با ماموران بهداشت نهایت همکاری را داشته باشند تا شاهد ریشه کنی فلج اطفال و سلامت کودکان باشیم.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 422974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *