سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۲۱
۰

وقتی جوان ایرانشهری دست به خیر شد/از انتشار کلیپ در فضای مجازی تا ساخت خانه برای خانواده نیازمند روستایی

یک خیر بومی در سیستان وبلوچستان با انتشار کلیپی از خانواده محروم در یکی از روستاهای شهرستان ایرانشهر از مردم نودوست ایران یاری خواست.
وقتی جوان ایرانشهری دست به خیر شد/از انتشار کلیپ در فضای مجازی تا ساخت خانه برای خانواده نیازمند روستایی
به گزارش پهره ؛در روزهای اخیر کلیپی مبنی بر "وجود کودکان محروم در یکی از روستاهای ایرانشهر" در فضای مجازی منتشر و دست به دست چرخید که منجر به آزردگی خاطر مردم شد. در این فیلم تصاویری از کودکان معلول روستای چاه جمال نشان داده می شود که در فقر مطلق زندگی می کنند.

منتشر کننده این فیلم، محمد امین برهانزهی یکی از خیران استان سیستان وبلوچستان بود که قصد کمک به این خانواده را داشت.

وی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تاکنون با همکاری بسیج این شهرستان اقدامات خیرخواهانه زیادی انجام داده و در طرح های محرومیت زدایی و خدمت رسانی کمک کرده است، اظهار کرد: موضوع این خانواده را از یکی از اقوام جویا و پس از آن به کمک آنها رفتم. در آنجا با صحنه های غم انگیزی روبرو شدم که نتوانستم از آنها فیلم تهیه نکنم.

به گفته وی، علیرغم اینکه زمینی از طرف بهزیستی به این خانواده تعلق گرفته بود اما توان ساخت یک چهاردیواری ساده را هم نداشتند و در چادر زندگی می‌کردند که این موضوع بنده را تحت تاثیر قرار داد به گونه ای که تصمیم گرفتم برای آنها کاری هر چند کوچک انجام دهم، در همین راستا ابتدا قصدم، برای واریز کمک های نقدی بود که با قراردادن شماره کارت یکی از اعضای خانواده و جلب اعتماد مردم مبالغی برای کمک جمع آوری شود.

این خیر بومی استان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: از زمانی که این ویدیو در اینستاگرام شخصی وگروههای دوستان بسیجی خودم منتشر شد تا عصر روز گذشته مبلغی نزدیک به 20 میلیون تومان برای خانواده مدنظر جمع آوری شده که این نشان از نوع دوستی مردم سرزمین مان دارد.

وی در ادامه به حضور مدیران برای رسیدگی به اوضاع این خانواده اشاره کرد و افزود: از مدیران مربوطه برای دیدن و بازدید از این خانواده دعوت کردم تا مشکلات پیش روی آنها برای ارائه تسهیلات آسان تر شود، همچنین با خریداری مصالح مورد نیاز از محل کمک های مردمی، همه دست به دست دادیم تا برای این خانواده سرپناهی ساخته شود.

برهانزهی در ادامه گفته های خود با اشاره به سوء استفاده عناصر ضد انقلاب از این موضوع گفت: بنده در پیج اینستاگرام خودم پستی منتشر کردم و نوشتم "من ایرانی ام" تا همگان بدانند که به ایرانی بودن و بسیجی بودنم افتخار می کنم، حتی ابتدا این کلیپ را برای بسیجیان حوزه حامیان ولایت، منتشر کردم چون می دانستم آنها همیشه آماده خدمت و در صحنه حاضر هستند.

به گفته وی، با انجام این اقدام خیرخواهانه و رفع مشکل یک خانواده،  انگیزه مضاعفی در بنده ایجاد شده تا در آینده به محرومان بیشتری در این منطقه کمک کنم که در این راستا نیازمند همراهی و کمک همه نهادهای مربوطه هستم.


انتهای پیام/
کد مطلب: 422966
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *