سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ۱۶:۴۵
۰

مهمترین چالش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شیوع بیماری های واگیردار در منطقه

کارگاه مهارت آموزی مدیریت نظام تضمین کیفیت آزمایشگاههای مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار شد.
مهمترین چالش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شیوع بیماری های واگیردار در منطقه
به گزارش پهره ؛ دکترابراهیم جنگی زهی معاون اجرایی معاونت بهداشتی در کارگاه مهارت آموزی مدیریت نظام تضمین کیفیت ازمایشگاههای مالاریا که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان چابهار برگزار شد اظهار داشت : با توجه به موقعیت استراتژیک دانشگاه و دارا بودن مرز خاکی و آبی و همسایگی با کشورهای افغانستان و پاکستان مهمترین چالش در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وجود بیماری های واگیر منجمله مالاریا میباشد.
وی اظهار داشت : هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارتقا نظام میکروسکوپی مالاریا در آزمایشگاههای تشخیص مالاریا برنامه حذف مالاریا و آغاز سطح آموزش مدیریت در حوزه دانشگاه میباشد.
رئیس اداره مالاریا وزارت بهداشت ضمن تجزیه و تحلیل شاخص های بهداشتی درخصوص عملکرد واحد مبارزه با بیماری های دانشگاه افزود : با توجه به الحاق سه شهرستان کنارک چابهار و مهرستان و نوپا بودن دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دارای عملکرد و شرایط مناسبی میباشد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه تشخیص سریع و درمان دقیق وبموقع مالاریا عامل مهم کاهش مرگ و میر و یکی از برنامه های موفقیت آمیز در حذف مالاریا میباشد اظهار امیدواری کرد که با توجه به شایستگی های دانشگاه همگام با برنامه وزارت بهداشت تا سال ۲۰۲۰ این بیماری منتج به قطع انتقال محلی مالاریا در سطح کشور شود.
در ادامه دکتر شهبازی با بیان اینکه نقش تشخیص سریع و استراتژیک برنامه حذف این بیماری از شاخص های مهم موفقیت در حذف مالاریا میباشد اظهار داشت : روش تشخیص استاندارد این بیماری تشخیص میکروسکوپی میباشد.
وی ادامه داد:تضمین کیفیت آزمایشگاهها، نظامی برای بهبودی مداوم و کارایی هزینه اثر بخشی و دقت در نتایج مالاریا بوده و هدف از برگزاری این کارگاه اطمینان از عملکرد تمام آزمایشگاهها و مراکز انجام تشخیص مالاریا میباشد.
گفتنی است : در پایان مطالب آموزشی در خصوص برنامه مدیریت اجرای نظام تضمین کیفیت آزمایشگاهها توسط دکتر شهبازی جهت شرکت کنندگان ارائه شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 422938
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *