شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۷:۴۱
۰

اختصاص بیش از 300 هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت پیاز

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: حدود 400 نفر در کار کاشت، داشت و برداشت محصول پیاز در ایرانشهر مشغول به کار هستند.
اختصاص بیش از 300 هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت پیاز
مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با بیان اینکه از هر هکتار زمین کشاورزی ایرانشهر به طور متوسط 50 تن پیاز برداشت می شود، پیش بینی کرد: از این سطح زیر کشت بیش از 15 هزار تن محصول برداشت شود.
مجید فیاضی با اشاره به کیفیت بالای پیاز تولیدی در این شهرستان افزود: شرایط آب و هوایی این منطقه موجب شده تا برای تولید پیاز کمتر از آفت کش ها استفاده شود و به همین دلیل محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است.
مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: پیاز تولیدی ایرانشهر علاوه برعرضه در بازارهای استان سیستان و بلوچستان به استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان و فارس حمل می شود.
وی با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی برای صرفه جویی در مصرف آب گفت: در فصل زمستان که همه جا سرما و برف و باران حاکم است و پیاز کمتری در بازار یافت می شود پیاز تولیدی شهرستان ایرانشهر در اواخر بهمن ماه برداشت می‌شود که نقش مهمی در تنظیم قیمت این محصول دارد.
فیاضی افزود: حدود 400 نفر در کار کاشت، داشت و برداشت محصول پیاز در ایرانشهر مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به ارقام پیاز قابل کشت در ایرانشهر اظهار کرد: تگزاس و پریماورا از ارقام قابل کشت پیاز در این شهرستان هستند و عملیات خزانه داری پیاز در مرداد ماه و انتقال نشاء به زمین اصلی در آذر ماه انجام می شود.


انتهای پیام/
کد مطلب: 422913
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *