شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۲۱
۰

سه سال زمان برای حذف نام «بم» از جعبه خرمای «ایرانشهر»/محصولات استان نیازمند برند سازی است

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت : برای حذف نام بم از روی جعبه های خرمای ایرانشهر 3 سال زمان نیاز است.
سه سال زمان برای حذف نام «بم» از جعبه خرمای «ایرانشهر»/محصولات استان نیازمند برند سازی است
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره اظهار داشت : در حال حاضر اقداماتی برای برند سازی خرمای ایرانشهر انجام گرفته است اما اجرای کامل آن بین 2 تا سه سال زمان نیاز دارد.

مجید فیاضی گفت : تنها چند عمده مالک، خرمای ایرانشهر را با اسم خود شهرستان به فروش میرسانند و اکثر خرمای تولیدی این شهرستان به اسم شهرستان بم به فروش می رسد.

وی اظهار کرد : 30 درصد از خرمای ایرانشهر با نام این شهرستان بسته بندی می شود و برای برند سازی این محصول درحال تلاش هستیم تا بتوانیم دست رنج مردم بلوچستان با اسم خودشان به بازار عرضه شود.

فیاضی با اشاره به تعداد سردخانه های خرما در ایرانشهر گفت : تعداد 5 سردخانه در ایرانشهر جهت دپوی خرما فعال هستندکه مجموعا ظرفیت انبارداری 12 هزار تن خرما را دارند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت : تنها یک سردخانه در ایرانشهر کار فراوری خرما را نیز انجام می دهد که ظرفیت فراوری 6 هزار تن خرما در سال را دارد.

مجید فیاضی با اشاره به محصولات فراوری خرما در ایرانشهر تصریح کرد: از عمده محصولات تولیدی خرما در سردخانه و مرکز فراوری گسترش بافت بلوچ ایرانشهر، می توان به کلوچه ، شکلات و شیره خرما اشاره کرد.

وی با توجه به حمایت های جهاد کشاورزی در جهت افزایش مراکز فراوری خرما نیزگفت : تسهیلات کم بهره برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 422912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *