چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲
۰
در همایش خورشید ولایت مطرح شد؛

تبعید رهبر انقلاب به ایرانشهر برکتی برای این منطقه بود/ مردم ایرانشهر دلتنگ رهبری هستند

نهمین همایش «خورشید ولایت» صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان ، جمعی از مسئولان و مردم در ایرانشهر برگزار شد.
تبعید رهبر انقلاب به ایرانشهر برکتی برای این منطقه بود/ مردم ایرانشهر دلتنگ رهبری هستند
به گزارش پهره ؛ نهمین همایش «خورشید ولایت» صبح امروز با حضور آیت الله سلیمانی امام جمعه شهرستان زاهدان ، حجت الاسلام ابطحی امام جمعه شهرستان ایرانشهر ، فرماندار این شهرستان ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، جمعی از مسئولین و مردم ایرانشهر در سالن همایش‌های دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در ابتدای مراسم اظهار داشت : خدا را شاکریم که فرزندان نیاکانی هستیم که به زیبایی از آزمایش دوران سخت سربلند بیرون آمدند و امروز میراث دار آن میزبانی هستیم که میتوان به آن افتخار کرد.
نبی بخش داوودی گفت : رژیم شاهنشاهی به شدت نگران فعالین سیاسی در آن زمان بود و به همین دلیل و برای اینکه از دست ایشان و تبلیغات انقلابی ایشان راحت شود تصمیم گرفت تا ایرانشهر را به عنوان تبعیدگاه ایشان درنظر بگیرد زیرا ایرانشهر در آن زمان فاقد راههای ارتباطی خوب و دارای گرمای طاقت فرسایی بود.
وی خاطر نشان کرد: رژیم با این کار میخواست به بقیه انقلابیون آن زمان درسی داده باشد تا مبادا فعالیتی بر ضد شاه و حکومتش انجام دهند و ایشان را به این منطقه که بخاطر گرمای طاقت فرسایش زبانزد بود تبعید کرد، اما اگر خداوند بخواهد همانگونه که آتش را برای حضرت ابراهیم سرد و گوارا کرد ، گرمای طاقت فرسای ایرانشهر نیز مامنی امن و باصفا و صمیمی برای رهبر معظم انقلاب شد.
داوودی گفت : با تبعید رهبری به ایرانشهر ،مبارزات نه تنها کمتر و متوقف نشد بلکه در دورترین نقطه کشور ، جبهه ای محکم و قوی بر علیه نظام شکل گرفت و تمام نقشه های ساواک نقش بر آب شد و نتیجه آن افتخاری است که امروز نصیب ما ایرانشهری ها شده است.


فرماندار ایرانشهر با اشاره به آزمون سختی که در آن زمان پیش روی مردم این منطقه بود اظهار داشت : اگر در آن آزمون ناموفق می بودیم قطعا امروز حسرت میخوردیم و همین تبعید ایشان باعث شد که امروز رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به ایرانشهر داشته باشند و این امتیاز بسیار بزرگی برای این شهرستان است.
نبی بخش داوودی همچنین خطاب به امام جمعه زاهدان گفت : جناب آقای سلیمانی اگر به دیدار رهبری رفتید به ایشان بگویید که مردم ایرانشهر خیلی دلتنگ شما هستند و 16 سال است که دوری شما را تحمل میکنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز با اشاره به توجهات خداوند متعال به رهبر معظم انقلاب گفت : قطعا توجهات خاصه پروردگار شامل رهبری شده است که ایشان اینقدر محبوب و باصلابت هستند و اگر امروز رهبری را می بینید ، روزگار سخت تبعید ایشان را نیز باید ببینید .
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت : رژیم شاهنشاهی میخواست رهبری را به نقطه ای دور از جامعه و مردم تبعید کند که از تبلیغات انقلابی خود دست بکشد و چون رژیم به دنبال محو روحانیون مبارز و بیدار بود ایشان را به این منطقه فرستاد.
امام جمعه شهرستان زاهدان گفت : رژیم شاهنشاهی به دنبال نابودی مذهب و دین بود زیرا میدانست مذهب و دین زمانی میتواند نابود شود که منادیان مذهب و دین از جامعه و مردم دور باشند و مردم دسترسی به منادیان دین نداشته باشند اما به خواست خداوند هیچ کدام از نقشه های پلیدشان عملی نشد و اراده الهی که بالاترین اراده ها است باعث شد تا رهبر انقلاب به آنچنان جایگاهی برسد که امروز میبینیم.


وی گفت : رهبری معظم انقلاب تبلور حق است همانگونه که وجود پیامبران معیار حق هستند و همانگونه که نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از حق و حقیقت است.
آیت الله سلیمانی با اشاره به زندگی حضرت آیت الله خامنه ای در زمان تبعید اظهار داشت : زندگی رهبری معظم انقلاب با وجود فراز و نشیب های گوناگون و رهبری و سکان داری با اقتدار این نظام تاکنون که به عنوان خورشیدی در کل دنیا میدرخشد، یک موعظه از جانب پروردگار است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با توجه به محرومیت های ایرانشهر در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و زمان تبعید رهبری به این منطقه گفت: در آن زمان نه تنها در ایرانشهر دانشگاهی وجود نداشت بلکه تنها سه لیسانسه وجود داشتند اما امروز به برکت حضور رهبری فرزانه و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان دانشگاهها و مراکز آموزشی زیادی ساخته شده و دانشجویان و نخبگان بسیاری درحال تحصیل هستند.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر نیز با اشاره به تبعید رهبری به ایرانشهر گفت: در قاب خاطرات مردم ایرانشهر تصویر حضور مقام معظم رهبری عکسی است ماندگار و در قاب خاطرات رهبر انقلاب هم مهربانی و صفای مردم ایرانشهر نقطه درخشنده ای است.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی اظهار داشت : این همایش به گونه ای هم نماد وحدت است و هم نشانی از ولایت مداری است.


 
وی گفت : خداوند ویژگی مهمی به رهبر معظم انقلاب عطا کرده که آن هم دشمن شناسی است و قطعا یکی از برترین نعماتی نیز که خداوند به ما عطا نموده همین وجود مبارک رهبری است.

 گفتنی است در این همایش شاعرانی از استان و شهرستان ایرانشهر سروده‌های خود را در وصف رهبر معظم انقلاب قرائت کردند و همچنین همزمان با این همایش، نمایشگاهی از دستاوردها و توانمندی های ادارات شهرستان نیز برپا شد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 422838
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *