سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳
۰
همزمان با ایام تبعید رهبر معظم انقلاب:

همایش خورشید ولایت، فردا در ایرانشهر برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر گفت : همزمان با ایام تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر در دوران ستم شاهی، نهمین دوره همایش «خورشید ولایت» با حضور مهمانان کشوری و استانی در این شهرستان برگزار می شود.
همایش خورشید ولایت، فردا در ایرانشهر برگزار می شود
نصیر برهانزهی در گفتگو با خبرنگار پهره گفت : نهمین همایش «خورشید ولایت» چهارشنبه، 28 آذرماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در سالن همایش‌های دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش هر ساله به‌مناسبت گرامیداشت حضور رهبر معظم انقلاب در سال ۵۶ در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود، افزود:برای مردم این خطه از کشور ، این روزها تداعی خاطرات خوب و به یادماندنی است که از اذهان آنها پاک نخواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر بیان کرد: همزمان با این همایش، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های ادارات شهرستان و همچنین مراسم شعرخوانی در وصف رهبر انقلاب برگزار می شود.

برهانزهی گفت : در هفته آینده نیز برای دومین سال متوالی، جشنواره شعر و ادب «خورشید ولایت» در این شهرستان برگزار می‌شود و در آن، شاعران استان سروده‌های خود در وصف رهبر معظم انقلاب را قرائت می‌کنند.

گفتنی است: رژیم پهلوی در ۲۳ آذر ۵۶، به منزل رهبر معظم انقلاب حمله کرده و ایشان را بازداشت می‌کنند؛ سپس در ۲۸ آذر همین سال، ایشان با حکم کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی خراسان به ایرانشهر تبعید می‌شوند. هدف از این تبعید قطع ارتباط ایشان با مردم بود، اما نه تنها محقق نشد، بلکه ارتباط بسیار نزدیک ایشان با اهل تسنن و ارسال پیام انقلاب به یکی از دوردست‌ترین مناطق ایران را نیز سبب شد.

انتهای پیام//
کد مطلب: 422826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *