برداشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر از مرز سه هزار تن گذشت

20 آذر 1397 ساعت 14:51

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از سه هزار تن خیار گلخانه ای از نیمه دوم آبان امسال تا کنون در این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است


به گزارش پهره ؛ مجید فیاضی اظهار داشت: کار کاشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر اوایل مهرماه انجام و برداشت آن نیز پس از 40 روز آغاز می شود.
وی با بیان اینکه از محل فروش خیار گلخانه ای افزون بر پنج میلیارد ریال عاید کشاورزان ایرانشهری شده است افزود: 60 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان امسال به کشت خیار گلخانه ای اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا سبب شده کشاورزان این شهرستان هر سال اقدام به کشت خیار گلخانه ای کنند.
وی بیان کرد: از هر هکتار گلخانه های ایرانشهر به طور متوسط 150 تن خیار برداشت می شود.
فیاضی پیش بینی کرد؛ در سالجاری بیش 9 هزار تن خیار از گلخانه های شهرستان ایرانشهر برداشت شود.
وی اظهار داشت: بیش از 600 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.
به گزارش ایرنا کشت محصول خیار گلخانه ای در ایرانشهر برای نخستین بار به طور آزمایشی در سطح 2هکتار در سال 1378انجام شد که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.
شهرستان ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح است به طوری که بیش از 17هزار نفر در این بخش مشغول بکار هستند.
نتهای پیام//


کد مطلب: 422791

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422791/برداشت-خیار-گلخانه-ایرانشهر-مرز-سه-هزار-تن-گذشت

پهره
  https://www.pahreh.ir