شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۱
۰
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر خبر داد؛

توزیع بیش از ۲هزار سبد غذایی حمایتی مادران باردار در ایرانشهر

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از توزیع مرحله چهارم سبدغذایی در برنامه حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار نیازمند در حوزه تحت پوشش دانشکده خبر داد.
توزیع بیش از ۲هزار سبد غذایی حمایتی مادران باردار در ایرانشهر
فرهاد دادگر معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به خبرنگار پهره گفت: در راستای برنامه حمایتی تغذیه‌ای بنیادعلوی زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری بمنظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده روستایی تعداد۲۶۵۰ بسته سبدغذایی در حوزه دانشکده توزیع شده است.
وی افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت مادران باردار و شیرده اجرا میشود وتا کنون در چهار مرحله (هر دوماه یکبار) درحوزه دانشکده توزیع میشود.
دادگر اذعان داشت: هدف از اجرای این برنامه ارتقاء وضعیت تغذیه مادران باردار است که در طی آن زنان باردار دچار سوء تغذیه و نیازمند که بر اساس شاخص‌های تعیین شده شناسایی می‌شوند، از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا ۶ ماه پس از زایمان، به مدت ۱۲ ماه تحت پوشش قرار داده شده و سبد غذایی دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: جامعه هدف در این طرح زنان باردار و شیرده روستایی میباشند که از نظر مالی نیازمند بوده و شاخص‌هایی از قبیل: BMI کمتر از ۵/۱۸، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از ۵/۱۰ گرم در سی سی، دو قلویی و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری را داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر افزود: این سبد غذایی از سوی بنیاد علوی شامل برنج، ماکارونی، گندم، نخود، عدس، تن ماهی، پنیر، مرغ، خرما، روغن و عسل است که هر دو ماه یکبار در بین افراد واجد شرایط شناسایی شده توزیع می‌شود.
فرهاد دادگر در پایان افزود: برای اولین بار در شهرستان چابهار تعداد ۳۰۰ بسته سبدغذایی توزیع شد.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422778
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *