با تلاش متخصصین دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، مادر باردار از مرگ حتمی نجات پیدا کرد

14 آذر 1397 ساعت 12:12

تلاش متخصصین و کادر درمانی بیمارستان های ایران و خاتم الانبیا برای نجات جان مادر باردار نتیجه داد.


دکتر کامران کردی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در این رابطه به خبرنگار پهره گفت :با تلاش متخصصین و کادر درمانی دو بیمارستان ایران و خاتم الانبیا مادر باردار را از مرگ حتمی نجات دادند.
کردی گفت : مادر باردار ۲۲ ساله در حاملگی سوم با شکایت دردهای زایمانی در ششم آذرماه به بلوک زایمان بیمارستان ایران مراجعه و در ساعت ۲۳:۲۵ جهت زایمان بستری گردید که در ابتدا علائم حیاتی نرمال و کلیه اقدامات درمانی لازم جهت بیمار صورت گرفت. در هفتم آذرماه به علت عدم پیشرفت زایمان و تاکیکاردی جنینی به دستور متخصص زنان مادر با علائم حیاتی نرمال در ساعت ۲۱جهت سزارین به اتاق عمل منتقل شد.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: بلافاصله پس از اتمام عمل، مادر دچار ایست قلبی تنفسی گردید که با تلاش به موقع و دلسوزانه متخصص بیهوشی مجرب و کادر بیهوشی اتاق عمل پس از انجام اقدامات احیاء، بیمار برگشته و پس از تثبیت علائم حیاتی جهت انجام سی تی اسکن و مشاوره نورولوژی از نظر ضایعات مغزی مورد بررسی قرار گرفت.
کامران کردی گفت: سپس در شرایط کنترل شده و تحت نظارت مسئولین بیمارستان و مسئول امور مامایی ستاد معاونت درمان، مادر در حالی که اینتوبه بود به بیمارستان خاتم الانبیاء منتقل شد. در سی تی اسکن انجام شده مشکل مغزی مشاهده نگردید و بیمار به بخش آی سی یو بیمارستان خاتم منتقل و با ویزیت متخصص بیهوشی انکال، تحویل کادر پرستاری گردید.
وی اظهار داشت : در ادامه درمان مشاوره اورژانسی قلب صورت گرفت. پس از ویزیت متخصصین قلب، بیهوشی و داخلی و انجام مراقبت های دقیق کادر پرستاری و اکوی مجدد توسط متخصص قلب، پس از دو روز بستری، مادر جهت ادامه درمان در شرایط مساعد به بیمارستان ایران منتقل شد و در آنجا نیز پس از دو روز بستری و انجام کلیه اقدامات درمانی مناسب توسط کارکنان و متخصصین آن بیمارستان با حال عمومی خوب بیمارستان را ترک نمود و مقرر گردید پیگیری های بعدی این مادر توسط کارشناسان hrpبیمارستان انجام گردد.
انتهای پیام//


کد مطلب: 422766

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422766/تلاش-متخصصین-دانشکده-علوم-پزشکی-ایرانشهر-مادر-باردار-مرگ-حتمی-نجات-پیدا

پهره
  https://www.pahreh.ir