برداشت ذرت علوفه ‌ای در ایرانشهر آغاز شد

30 آبان 1397 ساعت 22:24

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت ذرت علوفه ای از افزون بر هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.


به گزارش پهره؛ مجید فیاضی، مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی ایرانشهر سطح وسیعی از زمین های کشاورزی این شهرستان در فصل تابستان به زیر کشت محصول ذرت می رود.
وی ادامه داد: همچنین هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته که برداشت آن از اواخر آذر ماه آغاز می شود.
وی زمان کشت محصول ذرت را اوایل مرداد تا پایان شهریور ماه اعلام کرد و افزود: برداشت ذرت علوفه ‌ای در ایرانشهر از اواخر آبان شروع و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به افزایش 10 درصدی کشت محصول ذرت تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 50 هزار تن ذرت علوفه ای از زمین های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.
وی اظهار داشت: ذرت علوفه ای ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به استان های همجوار از جمله خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز عرضه می شود.
فیاضی بیان کرد: بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت ذرت در ایرانشهر مشغول به کار هستند.
گفتنی است ایرانشهر با 30 هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی و 17 هزار بهره بردار یکی از مناطق مستعد کشاورزی در سیستان و بلوچستان است.
انتهای پیام//


کد مطلب: 422729

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422729/برداشت-ذرت-علوفه-ای-ایرانشهر-آغاز

پهره
  https://www.pahreh.ir