شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۰۶
۰
نماینده ایرانشهر در مراسم معارفه استاندار جدید؛

توجه به معیشت مردم در استراتژیک ترین استان کشور ضروری است/تمامی ظرفیت های استان مورد توجه قرار گیرد

صبح امروز و طی مراسمی از دانیال محبی استاندار سابق تکریم و احمدعلی موهبتی به عنوان استاندار جدید سیستان وبلوچستان معرفی شد.
توجه به معیشت مردم در استراتژیک ترین استان کشور ضروری است/تمامی ظرفیت های استان مورد توجه قرار گیرد
به گزارش پهره ؛مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور معاونان سیاسی و پارلمانی وزیر کشور، علما و روحانیون شیعه و سنی، مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قشرهای مختلف مردم در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد و احمد علی موهبتی به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان معرفی شد.
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از سوی دیگر نمایندگان استان در این مراسم اظهار داشت: این استان اکنون در لحظه ای تاریخی به سر می برد که با توجه به صف آرایی استکبار جهانی علیه مقاومت مردم مهمترین مساله حفظ و تقویت وحدت است.
محمد نعیم امینی فرد افزود: بیانات رئیس جمهوری در روز انتصاب استاندار جدید سیستان و بلوچستان نشان دهنده اهمیت و ظرفیت های این استان است که اگر مورد توجه قرار گیرد به طور قطع وضعیت متفاوتی را نسبت به سال های گذشته تجربه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: حفظ کرامت مردم در استراتژیک ترین استان کشور الزامات و اقتضائاتی دارد که باید از طرف همه مدیران و مسئولان رعایت شود و حفظ این یکپارچگی همراه با کارآمدی سیستم اداری نیازمند مدیریت صحیح است و همچنین با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان نیاز است که انعطاف پذیری بیشتری را در سیستم اداری تجربه کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اکنون فرصت بی نظیری در این برهه تاریخی نصیب سیستان و بلوچستان شده است که با توجه به نقش محوری بندر چابهار در توسعه محور شرق باید از آن به خوبی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه پیش بینی و برنامه ریزی برای پیوست های اجتماعی و زیست محیطی در چابهار دغدغه جدی مردم است، گفت: اگر قرار است چابهار توسعه پیدا کند محق ترین افراد برای بهره برداری از این توسعه بومیان منطقه هستند.
امینی فرد با اشاره به ضرورت توسعه متوازن در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در کنار توسعه بندر چابهار تاسیس منطقه آزاد سیستان، منطقه ویژه اقتصادی ایرانشهر و همچنین شهرستان های سراوان و خاش به عنوان قطب های اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرند.
نماینده مردم ایرانشهر ادامه داد: با توجه به اینکه دوران مسئولیت کوتاه است مدیران عالی رتبه باید در چند زمینه اصلی برنامه ریزی کنند تا سریعتر به اهداف مورد نظر خود دست یابند.
وی خاطر نشان کرد: مهمترین نکته در توسعه سیستان و بلوچستان توسعه راه های ارتباطی است که در این زمینه تمرکز بر راه آهن و دوبانده کردن محور ترانزیتی چابهار به میلک می تواند بسیار موثر و سازنده باشد.
امینی فرد با بیان اینکه وضعیت معیشت در سیستان و بلوچستان بحرانی است، افزود: اگر قرار است مردم این استان همچنان تامین کننده خاطرجمعی استراتژیک برای کشور باشند باید مساله معیشت آنان مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام//

 
کد مطلب: 422678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *