چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ۱۳:۵۲
۰

گلوگاههای سیستان و بلوچستان به روی مافیای سوخت بسته می شود

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: گلوگاههای اصلی ورود سوخت در جاده های این استان بزودی به سامانه هوشمند کنترل انبار بارنامه نفت مجهز می شوند و دیگر امکان ورود نفتکش با بارنامه جعلی امکان پذیر نیست.
گلوگاههای سیستان و بلوچستان به روی مافیای سوخت بسته می شود
به گزارش پهره ؛ مجید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 80 درصد سوختی که از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می شود از دیگر استانهای کشور با استفاده از بارنامه جعلی به این استان وارد می شود.
وی افزود: بر همین اساس با توجه به افزایش انگیزه و میزان قاچاق در ماه های اخیر وزارت نفت مکلف شد سامانه کنترل انبار بارنامه نفت را در گلوگاههای ورودی سیستان و بلوچستان مستقر کند.
دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تجهیزات این سامانه از سوی وزارت نفت خریداری شده که تا هفته آینده در پاسگاه های ایست و بازرسی مستقر در گلوگاه های ورودی این استان نصب می شود.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه اصالت بارنامه نفتکش هایی که از هر انبار نفت در کشور به مقصد سیستان و بلوچستان بارگیری شوند قابل تشخیص خواهند بود.
محبی ادامه داد: گلوگاههای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جاده بم – بزمان، نصرت آباد در جاده بم – زاهدان، زهکلوت در جاده کرمان به سمت دلگان و بیردف در جاده جاسک – چابهار از مهمترین مسیرهای ورود سوخت قاچاق به سیستان و بلوچستان هستند.
به گزارش ایرنا از تابستان سالجاری به دلیل نوسانات نرخ ارز و بالا رفتن قیمت سوخت در مرزها تمایل و انگیزه به قاچاق سوخت افزایش یافت و سبب شد تا علاوه بر قاچاق نفت گاز، بنزین نیز به کشور پاکستان قاچاق شود.
این موضوع که سرازیر شدن کارت های مهاجر سوخت از دیگر نقاط کشور به سیستان و بلوچستان را در پی داشت موجب طولانی شدن صف های بنزین در شهرهای مختلف این استان شد که تاکنون نیز ادامه دارد.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان روزانه سه تا پنج میلیون لیتر فرآورده های نفتی از مرزهای این استان قاچاق می شود.

انتهای پیام //
کد مطلب: 422608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *