پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ۱۴:۱۷
۰

استقلال باید با انگیزه‌های دایی بجنگد!

پیروز قربانی معتقد است اگر وینفرد شفر در روز‌های ابتدایی فصل دقت بیشتری در تیم بستن و البته یارگیری می‌کرد حالا این وضعیت استقلال نبود.
استقلال باید با انگیزه‌های دایی بجنگد!
به گزارش پهره ؛ پیروز قربانی که یک فصل بازیکن سایپا هم بوده روز گذشته در گفتگو با خبرورزشی درباره دیدار امروز تیم‌های سابقش حرف زد.
*بازی امروز را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
قطعاً کار برای هر دو تیم سخت است. به ویژه استقلال که باید با تیمی زخم‌خورده
بازی کند. سایپا دو هفته پیش به استقلال باخته و قطعاً نمی‌خواهد اتفاق نفت مسجدسلیمان برایش تکرار شود.
* نقطه قوت سایپا کجاست؟
مهمترین نقطه قوت این تیم
علی دایی است که هم روحیه مبارزه‌گری اش را به خوبی در تیمش تزریق کرده و هم در جام‌های حذفی به موفقیت‌های زیادی دست یافته و ثابت کرده مرد بازی‌های حذفی است. ضمن اینکه این تیم نفرات خوبی هم در اختیار دارد.
* شرایط استقلال چرا در دیدار با سپاهان بد شد؟
استقلالی‌ها باید کنار برداشتن مالکیت توپ و حفظ آن، به فکر گلزنی هم باشند.
فوتبال فقط به توپ را چرخاندن در زمین محدود نمی‌شود. باید از موقعیت‌ها بهترین استفاده را هم برد. کاری که سپاهان روبه‌روی استقلال کرد و نشان داد باهوش‌تر عمل می‌کند.
* چقدر از سایپا شناخت دارید؟
ما در دور قبلی به این تیم باختیم و از
جام حذفی کنار رفتیم. تیمی سختکوش با توان بدنی بالا که تا آخرین دقیقه با جدیت فوتبال را دنبال می‌کند. گفتم که همه این روحیه را از علی دایی دارند.
* اما استقلال هم پرافتخارترین تیم تاریخ جام حذفی است؟
البته این تیم را نمی‌توان با تیم فصل قبل مقایسه کرد. ۷، ۸ بازیکن این تیم جدا شدند و شاکله اصلی اش از بین رفت. استقلال چند مهره اش را هم در این دیدار در اختیار ندارد. خودش هم با کلی تغییر و بازیکن جدید به لیگ آمد پس نمی‌توان از استقلال بیش از این توقع داشت. البته یک ایراد هم می‌توان به شفر گرفت که خوب یارگیری نکرد و فرصت‌های هماهنگی در تابستان را به راحتی از دست داد.
* استقلال چه‌کار کند که برنده شود؟
باید از فرصت‌ها استفاده کند. جام حذفی یعنی بزرگترین استفاده از کوچکترین لحظات.
* چرا استقلال شادابی لازم را ندارد؟
اتفاقاً استقلال بازیکنان خوبی در اختیار دارد ولی بدی کار اینجاست که دائم این بازیکنان را با نفرات فصل قبل مقایسه می‌کنند. این باعث شده بازیکنان اعتماد به‌نفس‌شان را از دست بدهند. حتی فکر می‌کنم اگر گرو تا این اندازه با تیام مقایسه نمی‌شد الان شرایط روحی بهتری هم داشت.
* اتفاقات اخیر چقدر در روحیه علی دایی تأثیر خواهد داشت؟
باید بپذیریم دایی بزرگ و اسطوره فوتبال ماست و مطمئنم اگر همه عالم و آدم جمع شوند و بخواهند کسی را خراب کنند تا خدا نخواهد، نمی‌شود. اتفاقی رخ داده و این همه هجمه علیه دایی راه انداختن درست نیست. وقتی رسانه‌ها از خبرنگارشان دفاع می‌کنند، فوتبالی‌ها هم باید از فوتبالیست دفاع کنند.
* می‌دانید چه اتفاقی رخ داده است؟
اصلاً نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داده و البته چیزی را توجیه نمی‌کنم ولی باید در آن لحظه قرار داشته باشید. یک مربی بعد از بازی هزار و یک اتفاق برایش رخ داده و شاید یک حرکتی هم شده باشد ولی اینکه از این فرصت استفاده کنیم و علی دایی را بزنیم، اصلاً درست نیست. او جایگاهش را بین مردم دارد و آن‌هایی که دنبال خراب کردن چهره دایی هستند زورشان به او نمی‌رسد و منتظر این روز‌ها بوده‌اند. ناجوانمردانه است از تریبون‌هایی که در اختیار داریم برای تخریب افرادی که در مجامع بین‌المللی باعث افتخار
ایران هستند استفاده کنیم. بار‌ها ثابت شده خدا علی دایی را دوست دارد و همیشه به او عزت داده است. آن‌هایی که دنبال تخریب چهره علی دایی هستند، باید بدانند او باعث افتخار کشور ماست و نه فقط فوتبال ایران، پس بهتر است اینقدر اسطوره‌سوزی نکنیم.
انتهای پیام//
کد مطلب: 422485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *