معاون اجتماعی وزیر بهداشت، در نخستین مجمع سلامت شهرستان ایرانشهر:

اجتماعی شدن سلامت یعنی مشارکت مردم در امر سلامت

7 آبان 1397 ساعت 9:54

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در نخستین مجمع سلامت شهرستان ایرانشهر، گفت: اگر نتوانیم تغییری ایجاد کنیم و به وضع موجود قانع باشیم ره به‌ جایی نخواهیم برد.


به گزارش پهره ، دکتر سید محمدهادی ایازی با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: اجتماعی شدن سلامت یعنی مشارکت مردم در امر سلامت و مردم و شهروندان باید نسبت به سلامت خود مسئول باشند، در غیر این صورت و درصورت عدم مشارکت مردم فقط باید تعداد بیمارستان‌ها را اضافه کنیم، در صورتی که سیاست ما بر کاهش مراکز درمانی و افزایش سواد سلامت و مشارکت مردم در سلامت جامعه است.
وی با تاکید بر اهمیت سلامت شهروندان، همکاری بین‌بخشی را به‌عنوان مهم‌ترین موضوع در اجتماعی شدن سلامت توصیف کرد و افزود: به‌عنوان مثال آمار بالای حوادث ترافیکی استان سیستان‌و‌بلوچستان را ناشی از عدم رعایت رانندگان و شهروندان و همچنین عدم وجود راه‌های استاندار خواند و تاکید کرد: رانندگان می‌توانند با رعایت قوانین، نقش مهمی در کاهش حوادث داشته باشند.
دکتر ایازی افزود: کنترل بیماری‌ها و پیشگیری از ابتلای به بیماری‌ها از جمله وظایف سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت است که با آموزش و اطلاع‌رسانی و مشارکت مردم انجام خواهد شد.
وی اهمیت سلامت روان را مهم خواند و افزود: ابتلای یک نفر در خانواده‌ای به بیماری روحی و روانی ممکن است آرامش تمام خانواده را از بین ببرد؛ پس لازم است موضوعات را جدی بگیریم و درمان را پیگیری کنیم.
دکتر ایازی بخش مهمی از مشکلات اجتماعی را ناشی از عدم سلامت روان جامعه خواند و ادامه داد: آموزه‌های دینی ما حلال تمام این مشکلات است و در کنار آن آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی را مفید دانست.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت در پایان از حضور و مشارکت فعال و مسئولانه مجموعه مدیریت دانشکده، فرماندار و سایر مسئولین سیاسی و اداری شهرستان تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام//


کد مطلب: 422453

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422453/اجتماعی-شدن-سلامت-یعنی-مشارکت-مردم-امر

پهره
  https://www.pahreh.ir