جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۴
۰
خطیب نماز جمعه ایرانشهر:

امروزهرچه گرفتاری در جهان اسلام هست قطعا یک سر آن به عربستان میرسد/دولت باید از نخبگان برای برون رفت از تحریم استفاده کند

امام جمعه ایرانشهر گفت : امروزهرچه گرفتاری در جهان اسلام هست قطعا یک سر آن به عربستان میرسد، کشور عربستان ام الفساد است که با فرماندهی امریکا و اسرائیل هدایت میشود و با تامین مالی از گروهک های تکفیری مانند گروهک جیش الظلم که افرادی دست نشانده ، مزدور ، بی هویت و فاسد هستند در منطقه ایجاد شرارت و ناامنی میکنند.
امروزهرچه گرفتاری در جهان اسلام هست قطعا یک سر آن به عربستان میرسد/دولت باید از نخبگان برای برون رفت از تحریم استفاده کند
به گزارش پهره، حجت الاسلام و المسلمین سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ایرانشهر با اشاره به موضوع کشته شدن خبرنگار سعودی در سفارت این کشور گفت : قطعا کشته شدن یک خبرنگار منتقد و آزادی خواه برای حکومت عربستان تبعات سنگینی خواهد داشت و سعودی ها با این کار منفورتر از گذشته شدند.
وی گفت : اینکه یک روزنامه نگاری که منتقد دولت عربستان بوده را اینگونه و به طرز فجیع به قتل رساندد قطعا کار زشتی است و طبق معمول گذشته امریکا هم بیکار نخواهد نشست. همانگونه که دیدیم امریکا تمام قد به حمایت از گاو شیرده بلند شد و وزیر خارجه اش را وارد میدان کرد و در نهایت هم با پیشنهاد رشوه 5 میلیون دلاری سعودی ها مواجه شد تا قضیه را پیگیری نکنند.
حجت الاسلام ابطحی ادامه داد : این قضیه برای دولت ترکیه هم سنگین تمام شده زیرا امروز در افکار عمومی اینگونه القا شده که در کشورشان آنقدر ناامنی وجود دارد که مثل آب خوردن آدم آزادی خواه و متفکر و اندیشمند را میکشند .
امام جمعه ایرانشهر اظهار داشت : امروزهرچه گرفتاری در جهان اسلام هست قطعا یک سر آن به عربستان میرسد، کشور عربستان ام الفساد است که با فرماندهی امریکا و اسرائیل هدایت میشود و با تامین مالی از گروهک های تکفیری مانند گروهک جیش الظلم که افرادی دست نشانده ، مزدور ، بی هویت و فاسد هستند در منطقه ایجاد شرارت و ناامنی میکنند.
حجت الاسام ابطحی در ادامه با اشار به موضوع بازداشت دکتر حسن عباسی گفت : دکتر عباسی انسانی وارسته و برجسته است ، او منتقد به حق دولت هاست که مستند سخن میگوید و زندانی شدن ایشان قطعا جالب نخواهد بود.
وی ادامه داد : چرا باید کسی که دلسوزی میکند دهانش را ببندیم و به زندان محکومش کنیم . ایشان یکی از منتقدین جدی برجام بود و قبل و بعد برجام از این معاهده ننگین انتقاد کرده بود و رهبری هم چندین بار سفارش کردند که حرف منتقدین را بشنویم و به منتقدین گوش بدهیم  شاید نکته ای در آن باشد که بتوانیم از آن استفاده کنیم اینها نه تنها گوش ندادند بلکه منتقدین را بی سواد ، بی شناسنامه ، تازه به دوران رسیده ، ترسو و بزدل سیاسی خطاب کردند. در نهایت هم آنچه که نباید به سرشان آمد ولی شهامت عذرخواهی از مردم را هم نداشتند .
خطیب نماز جمعه ایرانشهر همچنین با اشاره به دیدار رهبری با نخبگان اظهار داشت : رهبری  به نکات ظریفی اشاره کردند ، به دولت سفارش کردند که از نخبگان در برنامه ریزی در مسائل کشور باید استفاده کرد و این کارشناسی های فرسوده ، به درد نخور و چه بسا آلوده ی به نفوذ دشمن که وضع مملکت را به اینجا رسانده است را پایان داد.
حجت الاسلام ابطحی گفت : رهبری همچنین فرمود اگر پیشرفت نکنیم تهدید دشمنان باقی خواهد ماند و در سایه ی پیشرفت است که میتوان در دهان دشمن زد و در سایه ی پیشرفت است که یک سردار سپاه روبروی ابرقدرت ها می ایستد و میگوید با من و سپاه قدس طرف هستید که این نشان از پشتوانه محکم جمهوری اسلامی دارد.
وی در پایان با اشاره به تصویرسازی های غلط رسانه های داخلی و خارجی از وضع موجود ایران گفت : به این رسانه های بی هویت و بی شناسنامه میگویم که بدانید ایران در صحنه بین المللی در اوج قدرت و شکوه است و اگر هم مشکلی وجود دارد از ناحیه ی بی کفایتی بعضی از مسئولان است.



گفتنی است در مراسم نماز جمعه امروز مردم ولایتمدار شهرستان ایرانشهر با امضاء طوماری اقدام ننگین ربایش تعدادی از مرزبانان غیور ایران توسط گروهک جیش الظلم را محکوم کردند.
انتهای پیام//
 
کد مطلب: 422442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *