دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

سادات می توانند زمینه ساز ایجاد امت صالح محمدی شوند

18 شهريور 1397 ساعت 13:55

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نقش سادات در شکل گیری جامعه عدل اسلامی یک سنت حتمی الهی است و به‌ طور قطع جامعه سادات می تواند زمینه ساز ایجاد امت صالح محمدی (ص) باشد.


به گزارش پهره ؛ آیت الله محسن اراکی روز یکشنبه در همایش خیر کثیر در زاهدان اظهار داشت: این اجتماع و تمامی اجتماعات مربوط به تکریم ذریه رسول خدا کاری تشریفاتی نیست.
وی با بیان اینکه مساله سادات موضوع کوچکی نیست، افزود: نباید اینگونه تصور کرد که این کار صرف احترام به سادات انجام می شود بلکه فراتر از آن و با هدف نزدیک شدن به تشکیل امت واحد اسلامی گردهمایی سادات تشیع و تسنن برگزار شده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: شکل گیری جامعه عدل الهی روی زمین قانونی دارد که آغازش از خلافت فردی شروع می شود به این معنا که خداوند شخصی را به عنوان جانشین خود در زمین معین می کند.
وی ادامه داد: این انتخاب و مقرب کردن جانشین خدا روی زمین برای این است که خواست و اراده خداوند روی زمین اقامه شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: قیام برای انجام امر خداوند را پیامبران انجام می دهند و در این راستا اولین کار آنان به وجود آوردن امت الهی است.
آیت الله اراکی خاط نشان کرد: ماموریت ایجاد امت وسط در میان انبیای الهی فقط به خاتم الانبیا حضرت محمد (ص) واگذار و این افتخار نصیب امت اسلامی شد.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: نقش سادات به عنوان ذریه رسول خداوند در شکل گیری جامعه عدل اسلامی یک سنت حتمی الهی است.
وی با بیان اینکه لازم است سادات همدیگر را بشناسند و باهم ارتباط برقرار کنند، افزود: اگر امر به معروف و نهی منکر و انجام دیگر واجبات الهی ابتدا درون جامعه سادات شکل بگیرد به ‌طور قطع این جامعه می تواند زمینه ساز ایجاد امت صالح محمدی شود.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم سادات همت کنند و راه و رسم رسول خدا(ص) که مهمترین میراث جد آنان است را در جامعه اسلامی زنده سازند.

** ضرورت استفاده صحیح از سهم سادات
معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این همایش گفت: در حکم صریح مقام معظم رهبری به دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح شده است که این مجمع باید برای وحدت امت اسلامی تلاش کند و این همایش ها و نشست ها گامی در راستای رسیدن به این هدف است.
حجت الاسلام و المسلمین سید حامد علم الهدی افزود: این دومین همایش استانی خیر کثیر است که بعد از آذربایجان غربی در استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته همایش کشوری خیر کثیر در تهران برگزار شد، ادامه داد: بعد از برگزاری همایش های استانی در سطح کشور این همایش در سطح بین المللی برگزار خواهد شد.
معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امیداریم دبیرخانه دائمی این همایش در سیستان و بلوچستان زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان ایجاد شود تا سادات اهل سنت و تشیع در مجموعه ای نام نویسی کنند و نشست های مکرری داشته باشند تا در آینده از وجود این عزیزان برای پیشرفت و اعتلای امت اسلامی در استان و کشور استفاده کنیم.
وی ادامه داد: پیشنهادی که برای تدوام این حرکت داریم، تشکیل یک هیئت امنا از سادات برجسته سیستان و بلوچستان اعم از تشیع و تسنن و همچنین تشکیل یک صندوق مالی به عنوان صندوق سادات یا همان سهم سادات زیر نظر نماینده مقام معظم رهبری در استان است.
حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی افزود: بخش زیادی از مشکلات جامعه سادات ما اقتصادی است چرا که در جامعه سادات دخترانی وجود دارند که فاقد جهیزیه هستند همچنین بسیاری از سادات از توان مالی معالجه بیماری خود و خانواده عاجز هستند.
وی با بیان اینکه در فقه شیعه مشخص شده که صدقه و زکات بر ذریه زهرای اطهر و رسوال الله (ص) حرام است، افزود: اعتقاد ما این است که اگر سهم سادات به صورت صحیح در جامعه ما جمع آوری شود، این توان و قدرت را دارد که مشکلات عمده ای را از بخش ضعیف سادات بر طرف کند.

انتهای پیام /


کد مطلب: 422336

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/422336/سادات-می-توانند-زمینه-ساز-ایجاد-امت-صالح-محمدی-شوند

پهره
  https://www.pahreh.ir