چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ۰۹:۲۱
۰

ساخت راه‌آهن چابهار-ایرانشهر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از توسعه ریلی شرق کشور به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت راه نام برد و با اشاره به پیشرفت قابل قبول ساخت راه‌آهن چابهار-ایرانشهر، گفت:‌ برای ساخت این پروژه حداقل به ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
ساخت راه‌آهن چابهار-ایرانشهر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
ساخت راه‌آهن چابهار-ایرانشهر ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
به گزارش پهره؛ خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به این‌که یکی از پروژه‌های مهم احداث کریدور  ریلی شمال-جنوب در شرق کشور است، اظهار کرد: در این راستا طرح ریلی چابهار-زاهدان-بیرجند-مشهد تعریف و چند سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی با تاکید بر این‌که به دلایل مختلف توسعه شرق کشور یکی از محورهای اصلی فعالیت شرکت ساخت محسوب می‌شود، افزود: هفته گذشته مسئولان وزارت راه و شهرسازی به همراه مسئولان سازمان برنامه و بودجه از این پروژه بازدید و پیشرفت آنرا با توجه به تخصیص اعتبارات مثبت ارزیابی کردند.
وی با اشاره به نیاز مالی این طرح، تصریح کرد: برای ساخت خط‌آهن چابهار تا ایرانشهر به طول 500 کیلومتر حداقل 3000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با تاکید بر اهمیت توسعه شرق کشور، گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور باید هر چه سریعتر به وسیله ریل به شمال شرق کشور و از آنجا به همسایه‌های شمالی متصل شود که این مسئله موجب رشد اقتصادی منطقه و کل کشور می‌شود.
خادمی همچنین بیان کرد: همکاری بسیار خوبی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ساخت این پروژه داریم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 4201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *