يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ۱۸:۵۲
۰

علل خودنمایی و بدحجابی در دختران نوجوان!

میل به خودنمایی و ابراز وجود یکی از مهم ترین علل بی حجابی و بدحجابی در دختران است و با تربیت و هدایت درست می توان این مشکل را از بین برد
علل خودنمایی و بدحجابی در دختران نوجوان!
علل خودنمایی و بدحجابی در دختران نوجوان!
به گزارش پهره؛ دورهم به نقل از وبلاگ شهر خوبان نوشت:
میل به خودنمایی و ابراز وجود یکی از مهم ترین علل بی حجابی و بدحجابی در دختران است و با تربیت و هدایت درست می توان این مشکل را از بین برد.
یکی از عوامل افزایش تضادها و تعارضات در خانواده، ایراد گرفتن از وضعیت پوشش دختران در سنین نوجوانی است.
دختران نوجوان به اقتضای سن خود میل به خودنمایی و ابراز وجود دارند که در بیشتر موارد چون تجربه کافی ندارند برای ارضای این میل به سراغ بی حجابی و بدحجابی و نمایش اندام خود می روند.
والدین اگر در مواجهه با این اقدامات دختران نوجوان، بجای خرده گیری و سرزنش راه درست ابراز وجود را به آنها نشان دهند؛ نه تنها آنها به سراغ بدحجابی و بدپوششی نمی روند بلکه سعی می کنند پوشش خود را به نحو شایسته در مقابل نامحرم حفظ کنند چون می دانند یک مروارید ارزشمند هستند که باید با گوهر حجاب این مروارید را از یغما و دستبرد افراد بیمار دل در امان نگه دارند.
شرکت در المپیادهای علمی، حضور در گروه های هنری و سرود دانش آموزی، شرکت در کلاس های قصه گویی و قصه
خوانی، شرکت در مسابقات فکری و ورزشی و یادگیری هنرهای دستی، از مهم ترین راه های ابراز وجود و خودنمایی در دختران نوجوان است.
دختران نوجوان با انجام این فعالیت ها بدون اینکه از گوهر حجاب و احساس بندگی در محضر خداوند متعال فاصله بگیرند می توانند به حس خودنمایی و ابراز وجود خود در سن نوجوانی پاسخ مثبت دهند.
باید زمینه های صحیح بروز خودنمایی در دختران نوجوان از سوی والدین و اطرافیان آنها فراهم شود تا از توجه افراطی دختران در این سن به ظاهرشان کاسته شود.
والدین باید داشتن شخصیت و ویژگی های شخصیتی مثبت را به دختران خود تلقین کنند؛ زیرا این امر سبب می شود اگر فرزندشان مرتکب خطا یا اشتباهی شوند از درون احساس گناه کرده و با فکر کردن به این احساس متوجه خطا و اشتباه خود خواهند شد.
والدین به خصوص مادران باید با تربیت صحیح و دین محور دختران خود به آنها اعتماد کنند؛ زیرا اگر تربیت دختران صحیح، درونی و دین محور باشد دختران و به طور کلی فرزندان خود کنترلگر می شوند و مراقب اعمال و رفتار خود هستند.
مادری که همیشه با زبان سرزنش و توبیخ با دخترش حرف می زند قطعا نمی تواند دوست خوبی برای دخترش
باشد.
دخترانی که چنین مادرانی دارند در پنهان کاری و مخفی کاری استاد می شوند و خصوصیت بارز این مادران این است که همیشه از میان حرفهای دخترشان به دنبال چیزی برای مچ گیری و ملامت او هستند.
 
حجت الاسلام محمد عباسی نیا
منبع حرف تو
انتهای پیام/
کد مطلب: 3826
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *