يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ۰۷:۴۳
۰

راز قتل معلم ایرانشهری هنگام مسافرکشی

۲ مرد که به‌عنوان مسافر سوار خودروی معلم ایرانشهری شده و با شلیک گلوله دست به قتل او زده بودند، پس از ۷۲ ساعت به دام پلیس افتادند.
راز قتل معلم ایرانشهری هنگام مسافرکشی
راز قتل معلم ایرانشهری هنگام مسافرکشی
به گزارش پهره؛ بعدازظهر 9دي‌ماه، آموزگار دبستان ميلاد چاه‌جمال ايرانشهر پس از تعطيلي مدرسه سوار ماشينش شد تا براي مسافركشي راهي خيابان شود. در يكي از خيابان‌ها 2مرد برايش دست تكان دادند و او توقف كرد. مردان ناشناس خودرو را دربست كرايه كردند و معلم جوان به راه افتاد. در بين راه اما، زماني كه خودرو به خياباني خلوت رسيد، صداي شليك چند گلوله به هوا بلند شد و پس از آن مردان با عجله از ماشين پياده شدند و پا به فرار گذاشتند.
رهگذران با ديدن پيكر غرق خون آقامعلم كه پشت فرمان ماشينش افتاده بود، ماجرا را به پليس خبر دادند. تيمي از كارآگاهان راهي محل حادثه شدند و تحقيقات براي كشف راز اين جنايت شروع شد. هرچند در ابتدا اينطور به‌نظر مي‌رسيد كه معلم جوان ترور شده و احتمالا قتل او با هدف ناامن كردن منطقه صورت گرفته است، اما در جريان بررسي‌هاي تخصصي كارآگاهان به سرنخ‌هايي از يك اختلاف قومي دست يافتند.
بررسي‌ها نشان مي‌داد كه تابستان سال گذشته مردي در ايرانشهر به قتل رسيد و هر‌چند بررسي‌هاي پليسي مشخص كرد كه عاملان قتل او چه كساني بوده‌اند اما يكي از بستگان مقتول اصرار داشت كه پشت پرده اين جنايت معلم ايرانشهري بوده است. ادعاي او اما هرگز ثابت نشد، با وجود اين مرد 44ساله چند باري در ميان اقوام و بستگانش گفته بود كه انتقام جنايت سال گذشته را با قتل معلم ايرانشهري مي‌گيرد.
ماموران كه حدس مي‌زدند اين مرد در قتل معلم جوان دست داشته است، راهي خانه او شدند اما او گريخته بود و كسي از وي خبر نداشت؛ بنابراين شكي باقي نماند كه وي در اين جنايت دست دارد و دستور بازداشت او صادر شد.سردار رحيمي، رئيس پليس استان سيستان و بلوچستان با بيان اين خبر گفت: در بررسي‌‌هاي شبانه‌روزي در نهايت مخفيگاه اين مرد در خانه‌اي روستايي شناسايي شد و كارآگاهان با محاصره اين محل، متهم را در كمتر از 72ساعت دستگير كردند.
او پس از انتقال به اداره آگاهي به ارتكاب جنايت با همدستي پسرعمويش اعتراف كرد و گفت: تصور مي‌كردم كه آقا معلم در ماجراي قتل يكي از بستگان‌ ما نقش دارد. هر چه هيچ مدركي نداشتم اما تصميم گرفتم از او انتقام بگيرم. مي‌دانستم كه او بعدازظهرها و پس از پايان كار مسافركشي مي‌كند؛ به همين دليل همراه پسرعمويم كمين كرديم و روز حادثه به‌عنوان مسافر سوار ماشينش شديم. وقتي به محلي خلوت رسيديم با شليك گلوله او را به قتل رسانده و هر دو فرار كرديم.
به گفته رئيس پليس استان سيستان و بلوچستان، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه متهم از اشرار تحت تعقيب مراجع قضايي است. او به جرم شرارت و تيراندازي به سمت عده‌اي تحت تعقيب قرار داشت كه پس اعتراف او به جنايت تحقيقات براي دستگيري همدست وي ادامه دارد./همشهری
انتهای پیام/
کد مطلب: 3723