دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ۰۶:۱۵
۰

تبدیل شدن دختران ایرانی به مدلینگ، زنگ خطری برای سلامت جامعه است

متاسفانه امروزه افزایش مدلینگ در دختران و زنان ایرانی به یک مسئله ای تبدیل شده که می تواند سلامت جامعه را به خطر اندازد.
تبدیل شدن دختران ایرانی به مدلینگ، زنگ خطری برای سلامت جامعه است
تبدیل شدن دختران ایرانی به مدلینگ، زنگ خطری برای سلامت جامعه است
به گزارش پهره به نقل از کانون وبلاگ نویسی حرف لر نوشت:
این روزها که سری به خیابان های شهر می زنیم انواع و اقسام مدل های پوشش مردان و زنانی به چشممان می خورد که دیگر نیازی نیست برای انتخاب یک مدل لباس به پشت ویترین مغازه ها برویم.
هستند جوانانی که چه بی واسطه و چه با واسطه به مدلینگ تبدیل شده اند  و بسیاری از آن ها را از همین فضای مجازی که این روزها از کودک 10 ساله تا زن و مرد 60 ساله درگیرش هستند، الگوی خود قرار می دهند.
جالب توجه این است که خیلی از جوانانی که با واسطه مدلینگ می شوند خام وسوسه های میلیونی شده اند که به آن ها پیشنهاد شده است و این درحالیست که غربی ها و رابطین آن ها در کشور به منظور تخریب جوان ایرانی و عقاید آن ها هزینه می کنند ولی مسئولینی که در کشور فعالیت دارند، این معضل برایشان بی اهمیت است و اقدامی در راستای بهبود شرایط نمی کنند.
اکنون دیگر نه تنها خیابان ها سرشار از مدلینگ است بلکه با افزایش استفاده کاربران ایرانی از اینستاگرام این اقدام به یک صنعتی تبدیل شده است که دختران را با سلفی های مختلف با لباس های مارک مجذوب خود کرده است.
بسیاری از شرکت ها نیز در جهت کشف استعدادهای زنان و دختران ایرانی با توجه به تصاویری که به اشتراک می گذارند یک اعتماد به نفس کاذب را به آنان انتقال می دهند و این نکته بسیار حائز اهمیت است که فضای مجازی زندگی واقعی نیست چراکه نتیجه اش سرگشتگی و بدبختی است.
نکته دیگری که می توان به اهمیت آن اشاره کرد این است که مصرف لوازم ارایشی در ایران روز به روز در حال افزایش است و یکی از دلایل آن همین مدلینگ شدن و گسترش تبلیغات در شبکه های مجازی می باشد.
این درحالیست که این روزها اخباری مبنی بر متلاشی شدن باندها و شبکه های سازمان یافته مدلینگ و دستگیری عاملانشان فراوان است.
در این میان بسیاری از دختران و زنان جامعه تصورشان از مدل شدن در خارج از کشور این است که مطمئنا می توانند پول خوبی به جیب بزنند ولی باید گفت همه این وعده و وعید ها کلاهبرداری بیش نیست که می تواند خانواده های بسیاری را از هم بپاشد و عواقب جبران ناپذیری را متوجه آنان کند.
انسان ها به اندازه ای مقام والایی دارند که حتی دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید بسیار دارد و قدرت اندیشه ای که دارد می تواند در ابعاد مختلفی موجب پیشرفت تفکرات او شود و باید به این نکته نیز متذکر شد که مدلینگ شدن هیچ تناسبی با سبک زندگی ایرانی اسلامی ندارد و موجب بروز تهاجم فرهنگی می شود.
ترویج سبک زندگی غربی از دیگر اقدامات دشمن است که با انتشار تصاویر بی بند و باری، ارزش های مذهبی جامعه را نابود می کنند.
در پایان باید متذکر شد که همچنان جامعه نیازمند آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه است تا علیرغم اطلاع رسانی به مردم، از پیشرفت و فعالیت شبکه های سازمان یافته مدلینگ غربی جلوگیری شود./حرف تو
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 3478