وزیر ارتباطات:

تمام روستا های بالای 15 خانوار به اینترنت دسترسی پیدا می کنند

26 آذر 1395 ساعت 6:11

محمود واعظی از دسترسی تمام روستا های بالای 15 خانوار به اینترنت ا پایان دولت یازدهم خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه الکامپ گفت: ما در حوزه ای فعالیت می کنیم که تحولات جهان در آن سریع است؛ خیلی سریع تر از آنچه که فکر می کنید. اگر تلاش مضاعف نداشته باشیم خیلی از دنیا عقب خواهیم ماند. در حوزه آی سی تی همه ی امکانات برای پیشرفت فراهم است.

وی ادامه داد:  اعتقاد ما بر این است که اگر به عنوان دولت موانع را از پیش روی افراد برداریم و همچنین شرکت های بزرگ آی سی تی و  نوپا می توانند رشد و بالندگی داشته باشند.

وزیر ارتباطات با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران  توانایی این را دارد که در منطقه و بسیاری از کشور های دنیا حضوری فعال در حوزه آی سی تی داشته باشد ،تصریح کرد:  ما امسال تلاش کردیم نمایشگاه الکامپ با محوریت شبکه ملی اطلاعات برگزار شود.که این موضوع یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب بوده و همچنین می تواند موجب رونق اقتصادی و کسب و کار الکترونیک کشور ما باشد.

وی با بیان اینکه ما تلاش زیادی کردیم تا مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنیم، افزود: ما به دنبال آن هستیم تا شکاف دیجیتالی در کشور کاهش یابد. امکانات حوزه آی سی تی باید در سراسر کشور چه در پایتخت و در چه در مناطق محروم وجود داشته باشد. امیدوار هستم تا پایان این دولت تمام روستا های بالای 15 خانوار به اینترنت دسترسی داشته باشند.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر محتوایی ما با کمتر از 4 درصد آلودگی رو به رو هستیم و همانطور که بستر را برای فضای مجازی ایجاد می کنیم باید در بحث محتوای این فضا نیز نظارت داشته باشیم تا با آلودگی ها رو به رو نشویم. 


وزیر ارتباطات با بیان اینکه از سال 92 تاکنون حجم بازار ICT کشور دو برابر شده گفت: قرار است تا پایان برنامه ششم حجم این بازار سه برابر شود.

وی با اشاره به اولین تجربه ایرانیان در شرکت سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن گفت:  زمان شروع سرشماری کمتر کسی فکر می کرد که حدود نیمی از مردم ایران به وسیله اینترنت در سرشماری شرکت کنند. ما در پیش بینی هایمان مشارکت 30 درصدی در سرشماری اینترنتی را خیلی خوب تصور می کردیم و معتقد بودیم اگر به 35 درصد برسد رکورد دنیا را شکسته‌ایم. این درحالی‌ است که آمار مشارکت در سرشماری 50 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 3422

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/3422/تمام-روستا-های-بالای-15-خانوار-اینترنت-دسترسی-پیدا-می-کنند

پهره
  https://www.pahreh.ir