سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۱۴
۰

خودکفایی گلخانه دار ایرانشهری برای 30 نفر ایجاد شغل کرد/ هر نیم هکتار سالانه 70 میلیون درآمد

گلخانه دار ایرانشهر با حمایت از 30 کارگر سالانه 70 میلیون تومان از هر نیم هکتار کسب درآمد می کند.
خودکفایی گلخانه دار ایرانشهری برای 30 نفر ایجاد شغل کرد/ هر نیم هکتار سالانه 70 میلیون درآمد
خودکفایی گلخانه دار ایرانشهری برای 30 نفر ایجاد شغل کرد/ هر نیم هکتار سالانه 70 میلیون درآمد
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ ایجاد شغل مستقل و بدون وابستگی به برخی ضوابط دست و پا گیر اداری مسیری است که خیلی از علاقمندان مشاغل آزاد به آن روی آورده اند.
در این مسیر که اصولا برخواسته از اراده و پشتکار و سرمایه ابتدای می باشد معمولا پس از طی مدتی زحمت و سختی با کسب درآمد حاصل از سود هر حرفه بسیاری از خستگی ها و دودلی ها با شهد شیرین موفقیت برطرف می شود.
 در شهرستان ایرانشهر نیز علیرضا ملازهی یکی از گلخانه داران با سابقه توانسته با پشتکار و تجربه هشت ساله در زمینه برداشت صیفی جات و فروش آن در داخل و خارج کشور به عنوان یکی از استعدادهای موفق منطقه بلوچستان معرفی شود.
 این کارآفرین خودکفای ایرانشهر در خصوص چگونگی رو آوردنش به حرفه کشاورزی می گوید: متولد 53 و دارای مدرک لیسانس ادبیات هستم و همان ابتدا قصدم ایجاد شغل مستقل بود از این رو با پایان یافتن دوران تحصیل دانشگاهی بعد از مدتی اشتغال در بازار خرید و فروش خودرو تصمیم به کار کردن بر روی مزرعه گرفتم که به لطف خدا از این انتخابم راضی هستم.
 

 
وی گفت: در ابتدا هیچ سررشته ای در زمینه کشاورزی نداشتم که با همکاری و رفاقت بستگان خیلی زود توانستم مهارت لازم در خصوص کشت محصولات گلخانه ای را کسب کنم.
ملازهی در خصوص میزان سرمایه برای شروع این کار گفت: هشت سال قبل با دریافت تسهیلات از جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی توانستم نیم هکتار از یک مزرعه را خریداری و به سیستم گلخانه مجهز کنم.
وی افزود: به مرور زمان با موفقیت در برداشت محصول و کسب سود توانستم علاوه بر ارتقای سطح زیر کشت گلخانه به تعداد کارگران نیز اضافه کنم به طوریکه در حال حاضر با ایجاد شغل برای 30 نفر مساحت این گلخانه را به پنج هکتار ارتقا دادم.
 

وی میزان درآمد سالانه این شغل را 70 میلیون تومان در هر نیم هکتار اعلام کرد و ادامه داد: صیفی جات این گلخانه که اکثر مواقع خیار و گوجه فرنگی می باشد علاوه بر مرکز استان و خراسان تا قبل از تحریم به کشور ترکیه نیز صادر می شد.
ملازهی که موفقیت خود را وابسته به توکل بر تصمیم و اراده الهی می داند می گوید: خوشحالم که در راستای اقتصادمقاومتی می توانم به اقتصاد داخلی کشور و چه بسا همشهریان خودم کمک نمایم.
این کارآفرین موفق شهرستان ایرانشهر حمایت از قشر جوان برای ایجاد شغل را نیز از دیگر عوامل ارتقای اقتصاد داخلی کشور عنوان کرد و افزود: خیلی از افرادی که مدتی در گلخانه من مشغول به کار بوده اند خوشبختانه با کسب تجربه حالا خودشان داری گلخانه های مستقل بوده و آنها نیز زمینه فرصت شغلی سایرین را فراهم کرده اند.
 انتهای پیام/
کد مطلب: 3373
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *