يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۱۲
۰

مراسم تعزیه خوانی در دانشگاه ولایت ایرانشهر

مراسم با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت و با حضور مسئولان فرهنگی و اجتماعی شهرستان ایرانشهر ، ریاست دانشگاه، معاونان و مدیریت ها، اساتید و دانشجویان در شب اربعین حسینی برگزار شد.
مراسم تعزیه خوانی در دانشگاه ولایت ایرانشهر
مراسم تعزیه خوانی در دانشگاه ولایت ایرانشهر
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ در آغاز مراسم ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت ضمن خیر مقدم و تکریم از مساعی و هم افزایی مسئولان دانشگاه در اجرای مراسم ، به اهمیت و ضرورت مندی زیارت هایی که در منابع دینی ذکر شده است اشاره نمود و زیارت اربعین را به عنوان مهم ترین منشور زندگی در عرصه ولایت مداری و بصیرت افزایی بیان کرد.
حجت الاسلام بامری به شرح فرازهایی از زیارت اربعین پرداخت و نیل به سعادت و رضوان الهی در دنیا و سرای اخروی را در سایه گسترش فرهنگ شهادت طلبی در جامعه اسلامی دانست و دنیا طلبی و تمایلات نفسانی را از آسیب های  وصول به یک زندگی عزتمندانه و حیات طیبه ذکر نمود.


مسئول دفتر نهاد دانشگاه ولایت ایرانشهر در ادامه، به تبیین فرازی از زیارت اربعین پرداخت و تاکید نمود ، برخی از افراد به دلیل گرفتار شدن در تمتعات دنیوی و مظاهر دنیا ، ممکن است بهره های معنوی از دنیا را به کمترین متاع و کالای بی اهمیت دنیا بفروشند و مهم ترین راهکار در این عرصه آن است که سبک زندگی اسلامی را ترویج نماییم تا مردم به معنویت و ارزش های اخلاقی بهتر توجه کنند.

در ادامه برنامه مراسم تعزیه خوانی توسط دانشجویان برگزار شد و پس از آن برنامه نذری حلیم پزان با حضور حاضران در مراسم مذکور انجام گرفت.

انتهای پیام/
کد مطلب: 3169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *