شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱
۰

روسیه و فلسطین 8 قرارداد همکاری امضا کردند

در جریان مذاکرات دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشت قرارداد همکاری در حوزه های مختلف بین طرف های روسی و فلسطینی امضا شد.
روسیه و فلسطین 8 قرارداد همکاری امضا کردند
روسیه و فلسطین 8 قرارداد همکاری امضا کردند
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ مدودیف پس از مذاکره با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، صبح جمعه در منطقه خودگردان فلسطین با محمود عباس دیدار کرد.
بنا به اعلام پایگاه خبری دولت روسیه در این دیدار راههای همکاری مسکو و این منطقه مورد مذاکره قرار گرفت و دو طرف بر گسترش روابط تاکید کردند. 
مدودیف با تاکید بر اهمیت گسترش روابط روسیه و فلسطین بر حمایت مسکو از منطقه خودگردان با هدف حل مشکل فلسطین تاکید کرد.
محمود عباس گفت: طرف فلسطینی برای تحکیم همکاری ها با روسیه آمادگی دارد و امیدوار به تداوم پشتیبانی های مسکو از حل مساله فلسطین می باشد، زیرا روابط ویژه ای ما را به هم پیوند می دهد.
وی افزود: فلسطینیان در شرایط دشواری بسر می برند، اشغال فلسطین همچنان ادامه دارد و شهرک سازی در اراضی فلسطینیان انجام می شود.
در جریان دیدار مدودیف و محمود عباس موافقت نامه های تشویق و حمایت از سرمایه گذاری، همکاری در عرصه امنیت حرفه ای و بهداشت کار، بیانیه برگزاری روزهای فرهنگی روسیه و فلسطین در سال جاری و 2017، صنعت و بازرگانی و یادداشت همکاری پارک های فناوری نیز امضا شد.
در مذاکرات مدودیف با بنیامین نتانیاهو که دیروز انجام شد نیز چند سند همکاری بین روسیه و این رژیم در عرصه های مختلف امضا شد.
مسکو و تل آویو با وجود اختلاف نظر در مورد سیاست های ضدفلسطینی به ویژه شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس، تلاش می کنند روابط سیاسی و همچنین اجتماعی را تقویت کنند که سه بار سفرهای چند ساعته نتانیاهو به مسکو در دوسال گذشته و مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نشانه این رویکرد است.
از سوی دیگر، روسیه که همراه آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل عضو گروه چهارمیانجیگر بحران خاورمیانه است، بر خلاف دیگر اعضا از فلسطینی ها حمایت و تندترین انتقادها را علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان مطرح می کند.
از سال 1989 (دو سال پیش از فروپاشی شوروی) فلسطین دارای نمایندگی سیاسی در مسکو است که اکنون به سفارت ارتقا یافته و مذاکرات زیادی بین دو طرف انجام می شود.
در چارچوب این رایزنی ها، محمود عباس 31 فروردین سال جاری در کاخ کرملین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و مذاکره کرد./ایرنا
انتهای پیام
کد مطلب: 3048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *