پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۱۰
۰

طرح گازرسانی به زاهدان اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد

عملیات اجرایی احداث خط انتقال گاز ایرانشهر-زاهدان بهمن ماه سال ۹۳ از محل بند (ق ) تبصره دو بودجه امسال آغاز شد و در حال حاضر طرح گازرسانی به زاهدان اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
طرح گازرسانی به زاهدان اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد
طرح گازرسانی به زاهدان اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد
به گزارش پهره؛ خطوط انتقال گاز سیستان و بلوچستان، ایرانشهر- زاهدان و ایرانشهر به چابهار توجیه اقتصادی دارند و در شورای اقتصاد نیز تصویب شده است. عملیات اجرایی احداث خط انتقال گاز ایرانشهر-زاهدان بهمن ماه سال 93 از محل بند (ق ) تبصره دو بودجه امسال آغاز شد. برای اجرای این پروژه، 1.6 میلیارد دلار اعتبار تعریف شده است. شورای اقتصاد بر اساس بند «ق» تبصره دو بودجه امسال، اجرای خطوط انتقال گاز استان سیستان و بلوچستان، از جمله ایرانشهر به زاهدان و ایرانشهر به چابهار را تصویب کرده است.
 
بنابراین گزارش، طرح گازرسانی به زاهدان اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد. شانا در این زمینه به نقل از حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نوشته است: "با تمهیداتی که طی چهار ماه گذشته اتخاذ شد و تزریق منابع مالی جدید، شاهد شتاب در اجرای این خط هستیم. هم اکنون روزانه ٧٠ تریلی، لوله مورد نیاز خط را به منطقه منتقل می کنند و ١٢٠ جوشکار به طور همزمان در حال کار هستند. خط ٢٣٠ کیلومتری انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان تا اواخر امسال یا فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد. در مجموع، یکهزار و ٣٠٠ کیلومتر خط لوله با ٦ هزار میلیارد تومان اعتبار در این استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود. از خط هفتم سراسری یک انشعاب به سمت چابهار و یک انشعاب نیز به سمت زاهدان اجرا می شود و این خط در ادامه به زابل می رسد. پس از بهره برداری از خط انتقال گاز زاهدان، فازهای بعدی این طرح اجرا می شود. با تحقق برنامه های گازرسانی از مصرف سوخت مایع جلوگیری می شود که افزون بر صرفه جویی اقتصادی، تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی محیط زیست می شود. از اواخر اسفندماه امسال سوخت مایع به نیروگاه‎ها تحویل نمی شود. با ورود گاز به این استان شاهد توسعه بخش های مختلف از جمله صنایع خواهیم بود."
 
یادآور می شود: تامین منابع مالی این طرح ها در اولویت این شرکت قرار دارند. با گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان افزون بر بخش خانگی، به بخش های نیروگاهی و صنایع نیز گازرسانی می شود. با بهره برداری از این طرح افزون بر 300 هزار خانوار شهری و روستایی در زاهدان، چابهار، خاش و زابل از نعمت گاز بهره مند می شوند././شبستان
 
پایان پیام
کد مطلب: 3018
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *