دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۱۲
۰

سیستان و بلوچستان خاستگاه رشد گیاه درمنه

استاديار دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: سيستان و بلوچستان شرايط مناسب رشد گياه درمنه را داراست.
سیستان و بلوچستان خاستگاه رشد گیاه درمنه
سیستان و بلوچستان خاستگاه رشد گیاه درمنه
به گزارش پهره؛ غلامرضا نوري گفت: درمنه جزء گياهان يكساله يا دوساله با چند ساله علفي و يا نيمه چوبي و داراي كرك و يا بدون كرك است. 
استاد دانشكده جغرافيا دانشگاه سيستان وبلوچستان در ادامه بيان كرد: درمنه شامل كرك هاي متنوع، دو شاخه اي، و به ندرت ستاره اي است. 

به گفته نوري اين گياه داراي برگ هاي متناوب و داراي تقسيمات شانه اي عميق، به ندرت داراي پهنك كامل و يا در انتها بريده مي باشد. 

وي تصريح كرد: برگ هاي بن رست يا قاعده اي، دمبرگ دار و برگ هاي ساقه اي تقريبا بدون دمبرگ از ديگر مشخصات گياه درمنه است. 

نوري ادامه داد: برگ هاي گريبان اين گياه غالبا هم قد، ‌به طور مشخص همپوش و رديف هاي دروني آن غالبا داراي حاشيه غشايي هستند و گل ها همگي لوله اي يا در كپه هاي همجنس نر و ماده اند و لوله آنها در انتها داراي 5 دندانه است. 

وي افزود: درمنه در كپه هاي ناهمجنس گل هاي حاشيه اي ماده خود، داراي لوله نازك و نخي، به ندرت مورب و واجه 2 داندنه هستند و خامه اين گل ها غالبا دراز و خارج از جام است. 
وي بيان كرد: گل هاي مركزي گياه درمنه، نر و ماده و زايا هستند، و يا اينكه تخمدان آنها تحليل رفته و سترون و لوله جام آن داراي 5 دندانه است. 

استاديار دانشگاه سيستان و بلوچستان در پايان تاكيد كرد: درمنه يكي از گياهان مشخص مناطق جلگه اي است كه در مناطي مانند تهران، خراسان، كرمان و مناطق جنوبي كشور ديده مي شود و در استان سيستان و بلوچستان در بخش هاي بزمان، خاش، زاهدان،‌ ايرانشهر و كوه تفتان ديده مي شود. 
منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام
کد مطلب: 2888
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *