سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۹:۱۲
۰
یادداشت/

ورزش نماد وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان/ مسولان تنها دلخوشی مردم و جوانان استان را تقویت کنند

امروز ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف درجهان مطرح شده وگروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرکاردارند.
ورزش نماد وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان/ مسولان تنها دلخوشی مردم و جوانان استان را تقویت کنند
ورزش نماد وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان/ مسولان تنها دلخوشی مردم و جوانان استان را تقویت کنند
به گزارش پهره به نقل از اوشیدا؛ برخی ازمردم ورزشکارحرفه ای، گروهی ورزشکار آماتور، برخی طرفدار و گروهی نیز علاقمند ورزش و دیدن برنامه ها و مسابقات و نمایشهای ورزشی و عده ای هم از راه ورزش امورزندگی خودشان را می گذرانند.

در طی سال های اخیر ادرات ورزشی فراوانی تاسیس شده و مخارج زیادی صرف ورزش می شود که در این راستا می توان به استادیومها، مجتمع ها وباشگاهای ورزشی، تهیه وسایل و لباسهای ورزشی و یا تماشای مسابقات ورزشی اشاره کرد.

بخش قابل توجهی از برنامه های تلویزیون، رادیو، مجلات و سایررسانه های گروهی به ورزشی و اخبار ورزشی اختصاص دارد.

به طور کلی ورزش یکی از اموری که در جهان به صورت جدی مطرح بوده و ازجهات مختلف دارای اهمیت می باشد به شمار می رود.

امروزه ورزش دردنیا و به ویژه در سطوح بین المللی پس از سلامتی، تندرستی و رقابتی دارای بعد سیاسی نیز می باشد به طوری که گاهی اوقات دیده شده کشوری که بیش تر نامی حتی از آن مردم نشنیده اند یکباره در جهان مطرح شده و به واسطه ی پیروزی های ورزشی نامش درصدر اخبار و روزنامه ها قرارمی گیرد مانند کشوری فوجی که در المپیک برزیل شگفتی ساز می شود و درراکبی مدال طلا را از قدرت هایی مثل انگلیس، امریکا، ایسلند و نیوزلند می گیرد و یکباره راه هزارساله برای مطرح شدن را می پیماید.

گاهی وقتها عدم یا حضور یک تیم ورزشی در یک کشور دیگر جنبه سیاسی داشته و به معنای دشمنی، دوستی و یا اعتراض تلقی می شود که در این راستا می توان به تیمهای ورزشی کشور عزیزمان که کشوری بنام رژیم جعلی صهیونیسم راقبول ندارد و هیچگاه رو به روی آن قرارنمی گیرد اشاره کرد.

در انسان غریزه قدرت طلبی، برتری جویی، مبارزه، حسادت و بهتربودن وجود دارد بنابراین ورزش، رقابت و مسابقات اگر در یک محیط و جو سالم برگزار شوند زمینه اشباع و از بین بردن و یا کم رنگ کردن این غریزه ازطریق صحیح فراهم ساخته و اگر این غریزه کنترل نشود و به مسیر صحیح هدایت نشود برای جامعه ی بشری مشکل ساز و مساله آفرین خواهد شد.

شاد زیستن یکی ازمولفه های مهم در جامعه می باشد که در این راستا ارتباط مستقیم با انجام فعالیتهای ورزشی موجب ارتقاء سطح زندگی مردم و شاد بودن خواهد شد.

وینستون چرچیل سیاستمدار انگلیس درباره ورزش می گوید "صلاح در این است که ملتها در میدانهای ورزشی درگیر شوند نه در میدانهای جنگ" پس روح ورزش به ما می آموزد که دردایره ای بنام ورزش همه دست به دست هم هستند و رنگ، قومیت، مذهب، جنسیت و جغرافیا دیگر معنایی ندارد و همه به دنبال برابری، برادری، نفسانیت و معنویت هستند.

با اینکه، سیستان و بلوچستان با مشکلات مالی و زیرساختی زیادی مواجه است اما ورزش نماد وحدت میان شیعه و سنی به شمار می رود پس می طلبد همه جهاد گونه دست به کارشوند تا سیستان و بلوچستان سرزمین رستم دستان و تفتان سربه فلک کشیده و ورزش را به عنوان تنها دلخوشی مردم و جوانان استان، تقویت کنند.

انتهای پیام//
کد مطلب: 2820