دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ۱۳:۰۱
۰
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر؛ 

مردم با نظارت دقیق شورای نگهبان؛ از برگزاری انتخابات سالم مطمئن هستند

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: شورای نگهبان به عنوان نهادی مورد تائید مردم و مسئولین؛ بستر ساز انتخاباتی سالم است.
مردم با نظارت دقیق شورای نگهبان؛ از برگزاری انتخابات سالم مطمئن هستند
مردم با نظارت دقیق شورای نگهبان؛ از برگزاری انتخابات سالم مطمئن هستند
مولوی عبد الصمد کریم زائی در گفت و گو با پهره با اشاره به نقش و جایگاه شورای نگهبان در آنالیز داوطلبین شرکت کننده در انتخابات اظهار کرد: شورای نگهبان یک نهاد اصلح است.
وی گفت: تحقیق و تفحص حق شورای نگهبان است چراکه این نهاد انقلابی نظام جمهوری اسلامی با رصد موشکافانه ای که دارد؛ به واقع می تواند افراد صالح را از سایرن متمایز کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نقش شورای نگهبان در پیشگیری از برخی تقلبات احتمالی، افراطی گری و تشنج و ... را در قبل و حین و بعد انتخابات ستود و تصریح کرد: مردم به واسطه نظارت دقیق این نهاد است که از برپایی انتخابات سالم مطمئن هستند.
کریم زائی افزود: انتخابات ایران سالم ترین انتخابان در دنیاست و اگر به فرض محال تقلب هم در صندوق های رأی رخ دهد به واسطه قانون؛ شورای نگهبان این حق را دارد که آرای یک صندوق را باطل اعلام نماید.
مولوی اهل سنت ایرانشهر فرصت چهار ساله نمایندگان را زمان مناسبی برای نشان دادن اهداف خیرخواهانه نمایندگان ارزیابی کرد و افزود: شهرستان ایرانشهر یکی از نقاط محروم کشور است که هرچه برای آبادانی آن در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و غیره تلاش شود باز هم جای کار دارد از این رو؛ نباید لحظه ای نماینده انخابی مردم از این امر غافل شود.
وی افزود: نماینده هر شهر؛ انتخاب رأی اکثریت آرای مردم هستند در نتیجه باید دقت داشت که برای انتخاب نماینده اصلح نباید طایفه گرایی و مذهب را ملاک قرار داد و از حقیقت دور شد.
کریم زائی نظام جمهوری اسلامی را نظامی برخواسته از آرای اکثریت مردم دانست و افزود: با توجه به اهمیت و لزوم انتخابات در کشورمان؛ نظام جمهوری اسلامی حق مشارکت کلیه آحاد کشور از جمله اقلیت ها را محفوظ داشته و این همان اصل آزادی و احترام به حقوق افراد است.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در پایان با دعوت از مردم ایرانشهر برای شرکت در تعیین سرنوشت خود تصریح کرد: مردم باید از حق خود که نظام این فرصت را برایشان فراهم کرده به درستی استفاده کنند و به فرموده مقام معظم رهبری با حضور حداکثری خود؛ با انتخاب فرد اصلح در پای صندوق های رأی حاضر شوند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *