يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ۱۰:۱۹
۰

ارتش سوریه داعش را از اطراف فرودگاه دیرالزور عقب راند

ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انجام یک پاتک، مناطقی را که روز شنبه داعش دراطراف فرودگاه نظامی دیرالزور اشغال کرده بود، پس گرفت.
ارتش سوریه داعش را از اطراف فرودگاه دیرالزور عقب راند
ارتش سوریه داعش را از اطراف فرودگاه دیرالزور عقب راند
به گزارش پایگاه خبری پهره" منابع میدانی در سوریه اعلام کردند که یگان های ارتش سوریه شنبه شب دریک عملیات برق آسا با آتش سنگین توانستند همه مناطقی را که امروز گروه تروریستی داعش اشغال کرده بود از جمله کوه الثرده را آزاد کنند.
گروه تروریستی داعش عصر شنبه با حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در کوه الثرده و اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور، این مناطق را اشغال کرد.
در حمله جنگنده های آمریکایی 62 نظامی سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
کوه الثرده یک نقطه راهبردی و مشرف بر فرودگاه نظامی دیرالزور است که تنها شریان حیاتی این شهر و نیروهای موجود درآن به شمار می رود.
دو چنگنده بمب افکن الف-16 و دو جنگنده ای-10 آمریکایی روز شنبه از مرزهای عراق وارد آسمان سوریه شده و گفته می شود درحمایت از گروه تروریستی داعش به مدت 50 دقیقه مواضع ارتش و نیروهای مسلح سوریه را در کوه الثرده و اطراف فرودگاه دیرالزور بمباران کردند.
حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه تاکنون 62 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است.
پس از حمله هوایی آمریکا به مواضع نظامیان دولت سوریه، تروریست های داعشی به این مواضع یورش بردند و آن را اشغال کردند.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در واکنش به این اقدام آمریکایی ها، آن را دلیل قاطعی بر حمایت واشنگتن از گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تروریستی قلمداد و اعلام کردند که ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم دروغ محض است.
استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. 
شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره تروریست های داعش است و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شود.
در استان حلب نیز یگان هایی از ارتش سوریه روز شنبه، یورش تروریست های داعشی به دانشکده نیروی هوایی درشرق حلب را دفع کردند.
دراین حمله، چهار خودرو مجهز به تیربار تروریست ها منهدم شد و شماری از آن ها کشته و زخمی شدند.
دانشکده نیروی هوایی سوریه در کیلومتر 40 جاده بین المللی حلب - رقه و در شرق شهر حلب قرار دارد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/
کد مطلب: 2625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *