دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰
۰
در دهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی عنوان شد؛

خرمای سیستان وبلوچستان با برند بم به فروش می رسد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان وبلوچستان با بیان اینکه خرمای سیستان و بلوچستان از طریق بم و با بسته بندی آنها به فروش می رسد، گفت: این امر باعث ناشناخته ماندن خرمای استان شده است.
خرمای سیستان وبلوچستان با برند بم به فروش می رسد
خرمای سیستان وبلوچستان با برند بم به فروش می رسد
به گزارش پهره به نقل از زاهدانه، معاون هماهنگی برنامه و بودجه استانداری سیستان وبلوچستان در دهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان از دستگاه های عضو این گروه خواست تا حول محورهای 13گانه به اجرای پروژه و طرح های پیشنهادی خود بپردازند.
مهرداد عرب اول محورهای 13گانه را محصولات کشاورزی، شیلات، شتر، معادن، مهارت آموزی در رشته های فنی و حرفه ای و صنایع دستی، بازاریابی، خط کشتی رانی، گردشگری، پسته و خرما، استفاده مطلوب از انرژی های باد و خورشید در استان، گیاهان دارویی، محیط زیست، پایانه و بازارچه های مرزی عنوان کرد.

جنوب شرق رکورددار تامین گوشت مورد نیاز شتر در کشور
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با بیان اینکه سیستان وبلوچستان اولین استان کشور است که ظرفیت 50درصدی پرورش و نگهداری شتر را دارد، گفت: در حال حاضر 75 هزار مفر شتر در سطح استان موجود می باشد که از این میزان سالانه 132تن شیر و 2هزار و 329 تن گوشت کشور تامین می شود.
رضا نجفی با بیان اینکه این استان رکورددار تامین گوشت مورد نیاز شتر در کشور است، افزود: پیش بینی می شود در برنامه پنجم توسعه این میزان به سقف 115 هزار نفر شتر با تولید سالانه 5 هزار و 433تن شیر و تولید 10 تن گوشت برسد که این میزان خود منجر به اشتغالزایی برای 4هزارو 500 نفر در استان خواهد شد.

به اسم سیستان وبلوچستان به کام بمی ها
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار نیز ضمن تاکید بر حضور بخش خصوصی در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در اجرای بهتر این طرح ها باید از ظرفیت دانشگاه ها در زمینه همکاری با شرکت های دانش بنیان بهره مند شد.
زهرا اربابی با بیان اینکه خرمای سیستان و بلوچستان از طریق بم و با بسته بندی آنها به فروش می رسد، گفت: این امر باعث ناشناخته ماندن خرمای استان شده که برای رفع این معضل باید برند سازی و تجاری سازی مطلوبی انجام شود.
وی با بیان اینکه ورود به خوشه صنعتی خرما باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: در بحث اشتغال زایی باید از ظرفیت صنایع تبدیلی استفاده کرد تا علاوه بر جلوگیری از هدر رفت این محصول به اشتغالزایی نیز کمک کرد زیرا رویکرد اصلی بحث خرما اشتغالزایی و صادرات است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 2489
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *